مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی تحقق مرجعیت و کنش گری علم با استفاده از چارچوب تحلیل لایه ای علت ها در نظام آموزش عالی حوزه سلامت ایران

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 121

چکیده

 همزمان با جهانی شدن, تغییراتی در کارکرد دانشگاه های کشورهای توسعه یافته, ایجاد شده که آنها را به یک منبع قدرت جهت توسعه اقتصادی مبدل ساخته است. در این مطالعه تغییرات در نسل های دانشگاهی در حوزه سلامت ایران بر اساس چارچوب تحلیل لایه ای علت ها مورد تحلیل قرار گرفت. پژوهش حاضر نشان داد که جایگاه دانشگاه ها در کشور ایران در حال گذار از نسل اول و دوم دانشگاه (آموزشی و پژوهشی) به سوی نسل سوم (تولید ثروت) است. تمرکز زیاد بر رشد کمی شاخص هایی چون آموزش نیروی انسانی متخصص و افزایش تعداد مقالات و ارجاعات, منجر به توقف در لایه های لیتانی و ساختاری شده است و پایداری روند کنونی در توسعه علمی را نیز با چالش مواجه کرده است. با توجه به اسناد بالادستی جهت کسب مرجعیت علمی و توسعه فناوری, تحول بنیادین علوم در لایه های عمیق همچون جهان بینی, میانی ارزشی و ساختارهای علمی در چارچوب گفتمان جمهوری اسلامی, ضروری است. . .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرالحسنی، محمدحسین، امامی، مژگان، و پورحسینی، سمیراسادات. (1397). واکاوی تحقق مرجعیت و کنش گری علم با استفاده از چارچوب تحلیل لایه ای علت ها در نظام آموزش عالی حوزه سلامت ایران. مجله اپیدمیولوژی ایران، 14(5 (ویژه نامه بهره وری و عدالت در زیرساخت های نظام سلامت با تاکید بر حوزه آموزش و پژوهش علوم پزشکی) )، 114-121. SID. https://sid.ir/paper/398534/fa

    Vancouver: کپی

    مهرالحسنی محمدحسین، امامی مژگان، پورحسینی سمیراسادات. واکاوی تحقق مرجعیت و کنش گری علم با استفاده از چارچوب تحلیل لایه ای علت ها در نظام آموزش عالی حوزه سلامت ایران. مجله اپیدمیولوژی ایران[Internet]. 1397؛14(5 (ویژه نامه بهره وری و عدالت در زیرساخت های نظام سلامت با تاکید بر حوزه آموزش و پژوهش علوم پزشکی) ):114-121. Available from: https://sid.ir/paper/398534/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین مهرالحسنی، مژگان امامی، و سمیراسادات پورحسینی، “واکاوی تحقق مرجعیت و کنش گری علم با استفاده از چارچوب تحلیل لایه ای علت ها در نظام آموزش عالی حوزه سلامت ایران،” مجله اپیدمیولوژی ایران، vol. 14، no. 5 (ویژه نامه بهره وری و عدالت در زیرساخت های نظام سلامت با تاکید بر حوزه آموزش و پژوهش علوم پزشکی) ، pp. 114–121، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button