مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر روش یاددهی-یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی آموزان غیرفارسی زبان

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 266

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر روش یاددهی-یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی آموزان غیرفارسی زبان در بافت زبان دوم است. جامعه ی آماری این پژوهش را 58 نفر از زبان آموزان پایه ی هشتم, بین سنین 14 الی 15سال از مدرسه ی بین المللی دختران در تهران, تشکیل دادند. با استفاده از نتایج آزمون تعیین سطح استاندارد, زبان-آموزان سطح میانه به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل (29 نفر) و آزمایش (29 نفر) تقسیم گردیدند. گروه آزمایش طی10 جلسه, هر جلسه 75 دقیقه تحت روش آموزش معکوس قرار گرفتند. روش پژوهش شبه آزمایشی و ابزار اصلی پژوهش پیش آزمون و پس آزمون است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس یک طرفه صورت گرفت و برای مشخص کردن نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگراف اسمیرنوف استفاده شد و پایایی آزمون از طریق آلفای کرونباخ 91 درصد محاسبه شد. یافته های حاصل از آزمون کوواریانس با توجه به مطالب آموزشی الکترونیکی تهیه شده توسط محقق و کتاب گویا که محور اصلی فرایند یادگیری زبان آموزان در کلاس معکوس بود, یادگیری عمیق و پایدار و مشارکت 95 درصد زبان آموزان را چنانچه شواهد عینی معلم نیز مؤید آن است, به همراه داشت. این نوع یادگیری تحت تأثیر عواملی مانند راهبردهای فرایند یادگیری اکتشافی, یادگیری مستقل و عمیق با مدیریت زمان مناسب منجر به درک, کاربرد و تحلیل مفاهیم درسی شد. در راستای پژوهش های آتی, محتوا و نوع مطالب تولید شده ی الکترونیکی در این پژوهش می تواند برای پژوهشگران حوزه ی تولید محتوا, آموزش مجازی, روش های تدریس, آزمون سازی و برنامه ریزی آموزشی, کاربردها و راهکارهای عملی فراوانی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، محبوبه. (1398). بررسی تأثیر روش یاددهی-یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی آموزان غیرفارسی زبان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 8(2 (پیاپی 18) )، 251-266. SID. https://sid.ir/paper/399012/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی محبوبه. بررسی تأثیر روش یاددهی-یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی آموزان غیرفارسی زبان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی 18) ):251-266. Available from: https://sid.ir/paper/399012/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه نعمتی، “بررسی تأثیر روش یاددهی-یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی آموزان غیرفارسی زبان،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 8، no. 2 (پیاپی 18) ، pp. 251–266، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399012/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button