مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه صنعت گردشگری با رویکرد بازاریابی سولومو

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 69

چکیده

 در بازارهای به شدت رقابتی امروز, بازاریاب ها و مدیران مقاصد گردشگری به طور فزاینده ای به دنبال تاثیرگذاری بر رفتار گردشگران هستند. در سال های اخیر, توسعه گسترده رسانه های اجتماعی, خدمات مبتنی بر مکان و تکنولوژی تلفن همراه منجر به ظهور مفهوم بازاریابی سولومو شده است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی سولومو بر نیات رفتاری گردشگران و ارزش ویژه برند مقصد است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش گردشگرانی است که در 5 سال اخیر از یکی از شهرهای اصفهان, شیراز یا شوش بازدید کرده اند. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه آنلاین و نمونه گیری در دسترس انجام شد. فرضیه های پژوهش در قالب مدل سازی معادلات ساختاری و با نرم افزار Smart-PLS3 تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان می دهد بازاریابی سولومو بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری و نیات رفتاری گردشگران تاثیر مثبت و معنادار دارد, همچنین, ارزش ویژه برند در تاثیرگذاری بازاریابی سولومو بر نیات رفتاری گردشگران, نقش میانجی ایفا می کند. بر اساس نتایج بدست آمده, استفاده از بازاریابی سولومو می تواند ضمن ارتقای ارزش ویژه برند مقصد گردشگری, تغییرات مطلوب را در نیات رفتاری گردشگران ایجاد کند. در نتیجه, مدیران می توانند از این بازاریابی, جهت توسعه بیشتر صنعت گردشگری استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، سارا، درزیان عزیزی، عبدالهادی، و هادیان فر، نیلوفر. (1399). توسعه صنعت گردشگری با رویکرد بازاریابی سولومو. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 9(32 )، 55-69. SID. https://sid.ir/paper/399578/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی سارا، درزیان عزیزی عبدالهادی، هادیان فر نیلوفر. توسعه صنعت گردشگری با رویکرد بازاریابی سولومو. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1399؛9(32 ):55-69. Available from: https://sid.ir/paper/399578/fa

    IEEE: کپی

    سارا محمدی، عبدالهادی درزیان عزیزی، و نیلوفر هادیان فر، “توسعه صنعت گردشگری با رویکرد بازاریابی سولومو،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 9، no. 32 ، pp. 55–69، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399578/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button