مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل مفهومی تجاری سازی شرکت های کوچک نرم افزاری مطالعه موردی توسعه دهندگان برنامه های کاربردی تلفن همراه

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 138

چکیده

شرکت های کوچک صنعت برنامه های کاربردی که زیرمجموعه صنعت نرم افزار است, می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد؛ اما علی رغم وجود توانمندی های فنی, توسعه دهندگان این برنامه ها نمی توانند در تجاری سازی محصولات و کسب درآمد کافی موفق عمل کنند. هدف از این مطالعه, شناسایی مدل مفهومی تجاری سازی محصولات این شرکت هاست. در این مطالعه, با استفاده از روش تحقیق مطالعه موردی بسط یافته, عملکرد 12 شرکت توسعه دهنده برنامه کاربردی مستقر در تهران که در دوره زمانی بهمن 96 تا بهمن 97 حداقل یک برنامه کاربردی در پایگاه کافه بازار منتشر کرده اند, مطالعه شد. با بررسی و تبیین ابعاد فعالیت ها, محرک ها, ظرفیت-های درون سازمانی و برون سازمانی و عملکرد تجاری سازی و شناخت روابط آنها, مدل مفهومی تجاری سازی در این شرکت ها ارایه شد. سپس, با تطبیق یافته ها با چهار مورد از این موارد, مدل به دست آمده تحت آزمون قرار گرفت. شناسایی ظرفیت های درون و برون سازمانی, توجه به پورتفوی پروژه های تجاری سازی و تاکید بر تغییر مسیر تجاری سازی بر اساس فرصت های جدید یا چالش ها و مسایل رخ داده در طول زمان, از نوآوری های این مطالعه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشراقی، شهاب، بندریان، رضا، محمدی، مهدی، و الهی، شعبان. (1399). مدل مفهومی تجاری سازی شرکت های کوچک نرم افزاری مطالعه موردی توسعه دهندگان برنامه های کاربردی تلفن همراه. مدیریت نوآوری، 9(3 )، 101-138. SID. https://sid.ir/paper/399736/fa

    Vancouver: کپی

    اشراقی شهاب، بندریان رضا، محمدی مهدی، الهی شعبان. مدل مفهومی تجاری سازی شرکت های کوچک نرم افزاری مطالعه موردی توسعه دهندگان برنامه های کاربردی تلفن همراه. مدیریت نوآوری[Internet]. 1399؛9(3 ):101-138. Available from: https://sid.ir/paper/399736/fa

    IEEE: کپی

    شهاب اشراقی، رضا بندریان، مهدی محمدی، و شعبان الهی، “مدل مفهومی تجاری سازی شرکت های کوچک نرم افزاری مطالعه موردی توسعه دهندگان برنامه های کاربردی تلفن همراه،” مدیریت نوآوری، vol. 9، no. 3 ، pp. 101–138، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399736/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button