Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پدیدارشناسی عارضه یابی سازمانی مدارس (تحلیل تجربه زیسته مدیران مدارس)

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 254

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف استخراج سازه های بنیادی برای عارضه یابی سازمانی مدارس انجام شد. ماهیت این پژوهش, کیفی از نوع پدیدارشناسی تفسیری مبتنی بر تجربه زیسته مدیران مدارس بود. مشارکت کنندگان در این پژوهش 9 نفر از مدیران مدارس با سابقه و تجربه کافی بودند که با روش نمونه گیری هدفمند و با لحاظ اشباع نظری از بین مدیران موفق سرتاسر کشور دعوت به همکاری شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته عمیق استفاده شد. مصاحبه ها (30 تا 45 دقیقه) شامل یک سوال بازپاسخ در زمینه تجارب مدیران درباره مشکلات مدیریتی مدارس بودند. تحلیل داده ها براساس روش تحلیل مضمون انجام شد. براساس تحلیل داده ها 29 زیردرونمایه استخراج شد که در 9کدگزینشی اصلی شامل عارضه های محیطی (جامعه و فرهنگ, خانواده) عارضه های ساختاری (قوانین, منابع, تکنولوژی), عارضه های عملکردی(آموزشی, تحصیلی) و عارضه های فردی و گروهی (مدیران, معلمان ودانش آموزان) طبقه بندی شدند. نتایج پژوهش نشان داد که از این سازه های بنیادی که مبتنی بر تجربه زیسته مدیران استخراج شده اند, می توان برای طراحی مدل عارضه یابی سازمانی مدارس استفاده کرد. بدون تردید کاربست این سازه های عارضه یابی و مدل های انشعابی احتمالی از آنها, بخش مهمی از هر مداخله موثر برای تحول در سیستم مدیریتی و سازمانی مدارس محسوب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دراج، پیمان، و خلخالی، علی. (1398). پدیدارشناسی عارضه یابی سازمانی مدارس (تحلیل تجربه زیسته مدیران مدارس). مدیریت بر آموزش سازمان ها، 8(1 )، 231-254. SID. https://sid.ir/paper/399978/fa

    Vancouver: کپی

    دراج پیمان، خلخالی علی. پدیدارشناسی عارضه یابی سازمانی مدارس (تحلیل تجربه زیسته مدیران مدارس). مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1398؛8(1 ):231-254. Available from: https://sid.ir/paper/399978/fa

    IEEE: کپی

    پیمان دراج، و علی خلخالی، “پدیدارشناسی عارضه یابی سازمانی مدارس (تحلیل تجربه زیسته مدیران مدارس)،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 8، no. 1 ، pp. 231–254، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا