مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

229
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و هنجاریابی آزمون مردم داری و رابطه آن با خدمت رسانی در کارمندان بانک مسکن

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 150

چکیده

 از مهم ترین پشتوانه های کار کارمندان در پیشبرد اهداف یک سازمان, اصل مردم داری و حمایتی است که مردم نسبت به کارمندان دارند. با رسوخ مدرنیته در تمام عرصه های جامعه, خلا این اصل بیش از پیش در جامعه احساس می شود. مردم داری معیارهای فراوانی دارد از این رو, ضروری است که ابزارهای لازم برای بررسی این ویژگی در دسترس افراد مسیول باشد. هدف پژوهش حاضر ساخت و هنجاریابی آزمون مردم داری در کارمندان بانک مسکن بود. برای دستیابی به این هدف بر اساس مبانی نظری آزمونی با 22 گویه ساخته شد. برای شناسایی مشکلات احتمالی, این آزمون به گروهی از روان شناسان و متخصصان داده شد که پس از ارزیابی داده ها, دو گویه آزمون حذف شدند. سپس آزمون به طور آزمایشی بر روی 50 نفر از گروه نمونه اجرا و برخی از گویه ها تغییر یافتند. نوع پژوهش توصیفی-پیشمایشی و آزمودنی های پایانی 1176 نفر از کارمندان بانک مسکن کشور بودند که 200 نفر علاوه بر آزمون مردم داری به آزمون ملاکی خدمت رسانی (رشید, 1391) نیز پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون, آلفای کرونباخ, تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. یافته ها نشان داد آزمون مردم داری ساخته شده سه عامل مسیولیت پذیری, همدلی و برونگرایی را می سنجد. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ 0. 85 بدست آمد. این آزمون همبستگی بالایی با آزمون خدمت رسانی نشان داد (r=0. 76). با توجه به میزان پایایی و روایی به دست آمده پرسشنامه اندازه گیری مردم داری ابزاری مناسب به شمار می رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشید، خسرو، کریمی، کامبیز، عطایی، مائده، و علیزاده، گلاویژ. (1399). ساخت و هنجاریابی آزمون مردم داری و رابطه آن با خدمت رسانی در کارمندان بانک مسکن. مدیریت سازمان های دولتی، 8(3 (پیاپی 31) )، 137-150. SID. https://sid.ir/paper/400356/fa

    Vancouver: کپی

    رشید خسرو، کریمی کامبیز، عطایی مائده، علیزاده گلاویژ. ساخت و هنجاریابی آزمون مردم داری و رابطه آن با خدمت رسانی در کارمندان بانک مسکن. مدیریت سازمان های دولتی[Internet]. 1399؛8(3 (پیاپی 31) ):137-150. Available from: https://sid.ir/paper/400356/fa

    IEEE: کپی

    خسرو رشید، کامبیز کریمی، مائده عطایی، و گلاویژ علیزاده، “ساخت و هنجاریابی آزمون مردم داری و رابطه آن با خدمت رسانی در کارمندان بانک مسکن،” مدیریت سازمان های دولتی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 137–150، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا