مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه بین روش کلاسیک برون گرایی توام با خمیدگی با روش درون گردانی در جا اندازی نیمه در رفتگی سر رادیوس در کودکان زیر 7 سال

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: نیمه در رفتگی سر رادیوس از علل شایع مراجعه کودکان زیر 7 سال به مرکز اورژانس در اثر کشیدن مچ دست آن ها توسط والدین است. مقایسه ای بین شیوه جا اندازی سوپینیشن مچ دست همراه با فلکشن آرنج به عنوان روش متداول با روش هیپرپرونیشن در جا اندازی نیمه در رفتگی سر رادیوس (آرنج کشیده شد).هدف: مقایسه بین روش کلاسیک برون گرایی توام با خمیدگی در جا اندازی نیمه در رفتگی سر رادیوس در کودکان زیر 7 سال مراجعه کننده به بیمارستان پورسینا بین سال های 1382 تا1387 .مواد و روش ها: این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی است که کودکان بین سنین 1-7 سال که به دلیل تشخیص بالینی آرنج کشیده شده بین سال های 1382 تا 1387 به اورژانس ارتوپدی بیمارستان پورسینا مراجعه کرده بودند بررسی شدند. بیماران به طور تصادفی تحت درمان با یکی از دو شیوه مذکور قرار گرفتند و هر 5 دقیقه از نظر برگشت عملکرد اندام تحت معاینه قرار گرفتند. روش اولیه بعد از 15 دقیقه, اگر عملکرد اندام باز نگشته بود, تکرار شد. عدم موفقیت درمان, 30 دقیقه پس از تلاش اولیه, منجر به تغییر روش جا اندازی به روش دیگر می شد. روش جایگزین 15 دقیقه بعد در صورت عدم موفقیت تکرار و اگر هر دو روش ناموفق بود, آنگاه رادیوگرافی آرنج از نظر وجود آسیب های دیگر انجام می شد. پس از جمع آوری داده ها, تحلیل آماری با کمک آزمون های کای اسکوئر و تی-تست با کمک نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام گردید.نتایج: از 110 بیمار واجد شرایط با میانگین سنی1.51 ±4.05 سال, 58 بیمار (1.41±3.91 سال) به روش اول (SF) و 52 بیمار (1.62±4.21 سال) به روش دوم (HP) تحت درمان قرار گرفتند(p=0.31) . %62.7 از بیماران پسر و مابقی %37.3 دختر بودند. در 47 بیمار (%90.4) از 52 بیماری که تحت درمان با (HP) قرار گرفتند, جا اندازی در همان تلاش اول موفقیت آمیز بود. درحالی که در مورد SF این رقم 46 بیمار (%79.3) از 58 بیمار بود(p=0.11) . در پنج بیمار گروه (HP) نیاز به سعی مجدد بود درحالی که این تعداد در گروه 12 SF مورد بود. درمان به روش هیپرپرونیشن(HP)  در 100 درصد بیماران موفقیت آمیز بود؛ در حالی که این مقدار در گروه SF,  %87.9مورد بود. در نتیجه مشخص شد که میزان موفقیت کلی روش  HP برتری معنی داری نسبت به روش SF دارد(p=0.006) . نتیجه گیری: در جا اندازی نیمه در رفتگی سر رادیوس (آرنج کشیده شده), روش هیپر پرونیشن در مقایسه با سوپینیشن-فلکشن موفقیت آمیزتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، کامران ، و مردانی کیوی، محسن. (1390). مقایسه بین روش کلاسیک برون گرایی توام با خمیدگی با روش درون گردانی در جا اندازی نیمه در رفتگی سر رادیوس در کودکان زیر 7 سال. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 20(77)، 55-60. SID. https://sid.ir/paper/40044/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی کامران ، مردانی کیوی محسن. مقایسه بین روش کلاسیک برون گرایی توام با خمیدگی با روش درون گردانی در جا اندازی نیمه در رفتگی سر رادیوس در کودکان زیر 7 سال. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان[Internet]. 1390؛20(77):55-60. Available from: https://sid.ir/paper/40044/fa

    IEEE: کپی

    کامران اسدی، و محسن مردانی کیوی، “مقایسه بین روش کلاسیک برون گرایی توام با خمیدگی با روش درون گردانی در جا اندازی نیمه در رفتگی سر رادیوس در کودکان زیر 7 سال،” مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، vol. 20، no. 77، pp. 55–60، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40044/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button