مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه گذار محصولات از دیدگاه مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر, ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان می باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاه های ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخ دهندگان توزیع شد که در نهایت 334 پرسشنامه جمع آوری گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه مقیاس اثربخشی ورزشکاران صحه گذار (AEES) پتز (2012) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. همچنین پایایی درونی پرسشنامه, از طریق ضریب آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3. 00 بهره گرفته شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که به ترتیب آشنایی ورزشکار, جذابیت ورزشکار, تخصص ورزشکار, تشابه ورزشکار, شخصیت دوست داشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار بر پذیرش ورزشکاران مشهور در صحه گذاری محصولات تأثیر مثبت و معنی داری دارند. همچنین نتایج نشان داد که متغیرهای پیش بین به مقدار 93%, متغیر ملاک (پذیرش ورزشکار) را تبیین می نمایند. نتیجه گیری: شرکت ها و بازاریابان ورزشی بایستی فاکتورهای آشنایی ورزشکار, جذابیت ورزشکار, تخصص ورزشکار, تشابه ورزشکار, شخصیت دوست داشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار را هنگام انتخاب صحه گذاران محصولات خود از بین ورزشکاران مشهور, مدنظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بشیری، مهدی، فرجی، رسول، و اعلاباف یوسفی، فریده. (1397). ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه گذار محصولات از دیدگاه مشتریان. مدیریت و توسعه ورزش، 7(4 (پیاپی 16) )، 89-104. SID. https://sid.ir/paper/400486/fa

    Vancouver: کپی

    بشیری مهدی، فرجی رسول، اعلاباف یوسفی فریده. ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه گذار محصولات از دیدگاه مشتریان. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 16) ):89-104. Available from: https://sid.ir/paper/400486/fa

    IEEE: کپی

    مهدی بشیری، رسول فرجی، و فریده اعلاباف یوسفی، “ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه گذار محصولات از دیدگاه مشتریان،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 4 (پیاپی 16) ، pp. 89–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400486/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button