مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آشناسازی بر نشانه های استرس، نشانه های اضطراب و بهبود کارکرد آزمون ورزش در بیماران تحت بررسی تشخیصی قلبی-عروقی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: تشخیص زودهنگام بیماری رگ های کرونر نقش بسیار مهمی در کاهش عوارض بیماری دارد. امروزه آموزش بیمار یکی از اساسی ترین و حیاتی ترین برنامه های مراقبتی در سیستم های درمانی بوده و به عنوان گرانیگاه وظایف همه پیشه های بهداشتی شناخته می شود. هدف: تعیین اثربخشی برنامه آشناسازی بر استرس, اضطراب و بهبود کارکرد آزمون ورزش در بیماران زیر بررسی تشخیصی قلبی_عروقی مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان حشمت رشت در سال 1396. مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی بر 34 بیمار زیر آزمون ورزش عروق کرونر که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند, انجام شد. از برنامه مداخله آموزشی آزمون ورزش محقق ساخته در سه جلسه و پرسشنامه اضطراب و استرس (DASS-21) استفاده شد. داده ها با استفاده از شاخص های توصیفی و آزمون کوواریانس واکاوی شد. نتایج: تحلیل هر یک از متغیرهای وابسته نشان داد که آشناسازی, به مراجعان در انجام آزمون ورزش بر افزایش کارکرد بیماران در آزمون ورزش موثر است؛ یعنی برنامه آشناسازی جهت انجام آزمون ورزش بر کاهش سطح استرس (49/13= (33, 1) F, 001/0 p<) و اضطراب (65/16= (33, 1) F, 001/0 p<) مراجعان موثر بوده است. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این پژوهش, می توان با آموزش درست به بیماران کمک کرد تا با عملکرد مناسب در شرایط پرتنش از فشار ایستار کاسته و سلامت روانی خود را در برابر موقعیت های درمانی استرس زا افزایش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالقاسمی، لیلی، و اکبری، بهمن. (1397). اثربخشی برنامه آشناسازی بر نشانه های استرس, نشانه های اضطراب و بهبود کارکرد آزمون ورزش در بیماران تحت بررسی تشخیصی قلبی-عروقی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 29(106 )، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/401742/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالقاسمی لیلی، اکبری بهمن. اثربخشی برنامه آشناسازی بر نشانه های استرس, نشانه های اضطراب و بهبود کارکرد آزمون ورزش در بیماران تحت بررسی تشخیصی قلبی-عروقی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان[Internet]. 1397؛29(106 ):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/401742/fa

    IEEE: کپی

    لیلی ابوالقاسمی، و بهمن اکبری، “اثربخشی برنامه آشناسازی بر نشانه های استرس, نشانه های اضطراب و بهبود کارکرد آزمون ورزش در بیماران تحت بررسی تشخیصی قلبی-عروقی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، vol. 29، no. 106 ، pp. 23–31، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button