مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,410
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل اجتماعی-اقتصادی موثر بر نگرش به فرزند آوری: مطالعه موردی زوجین در آستانه ازدواج درشهر کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 471 | صفحه پایان 485

چکیده

 مقدمه: در سالهای اخیرکاهش باروری در ایران به یکی از مشکلات جمعیتی تبدیل شده که مورد توجه سیاست گذاران قرار گرفته است. هدف از انجام این مطالعه, شناسایی عوامل اجتماعی مرتبط با نگرش به فرزند آوری بود. مواد و روش کار: روش پژوهش پیمایشی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامة محقق ساخته بود. بدین منظور از بخشی از داده های طرح تحولات باروری در ایران و از اطلاعات 374 مرد و زن همسردار 49-15در شهرکرمانشاه استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از نرم افزار 22 SPSS استفاده شد. سپس داده ها با استفاده از رگرسیون خطی, همبستگی پیرسون, آزمون t وتحلیل واریانس تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین متغیرهای محل سکونت, نوع مسکن, اندازه مسکن, وضع فعالیت, تحصیلات و پایگاه اقتصادی – اجتماعی با نگرش به فرزندآوری رابطه معنادار آماری وجود ندارد(05/0p). در مجموع متغیرهای تحقیق توانسته اند 23 درصد از تغییرات نگرش به فرزند آوری را تبیین کنند. نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد که تعداد مطلوب فرزندان زوجین جوان متاثر از شرایط زندگی آنهاست, لذا موفقیت سیاست های تشویق موالید منوط به ایجاد تغییرات در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی به نحوی است که فرزندآوری زوجین جوان را تسهیل کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی دوستی، عزالدین، ادهمی، عبدالرضا، و کاظمی پور، شهلا. (1400). عوامل اجتماعی-اقتصادی موثر بر نگرش به فرزند آوری: مطالعه موردی زوجین در آستانه ازدواج درشهر کرمانشاه. پایش، 20(4 )، 471-485. SID. https://sid.ir/paper/402089/fa

    Vancouver: کپی

    علی دوستی عزالدین، ادهمی عبدالرضا، کاظمی پور شهلا. عوامل اجتماعی-اقتصادی موثر بر نگرش به فرزند آوری: مطالعه موردی زوجین در آستانه ازدواج درشهر کرمانشاه. پایش[Internet]. 1400؛20(4 ):471-485. Available from: https://sid.ir/paper/402089/fa

    IEEE: کپی

    عزالدین علی دوستی، عبدالرضا ادهمی، و شهلا کاظمی پور، “عوامل اجتماعی-اقتصادی موثر بر نگرش به فرزند آوری: مطالعه موردی زوجین در آستانه ازدواج درشهر کرمانشاه،” پایش، vol. 20، no. 4 ، pp. 471–485، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button