مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

370
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

538
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر فشار کاری بر توسعه ی مهارت با نقش میانجی سبک های عمومی تصمیم گیری کارکنان دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 157

چکیده

 این پژوهش با هدف «تأثیر فشار کاری بر توسعه ی مهارت با نقش میانجی سبک های عمومی تصمیم گیری کارکنان دانشگاه» انجام گرفته است روش پژوهش توصیفی – پیمایشی باهدف کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی و با توجه به جمع آوری اطلاعات میدانی و با توجه به روش تجزیه وتحلیل اطلاعات و رابطه بین متغیرها, از نوع همبستگی بوده است. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان یکی از دانشگاه های دولتی به تعداد 322 به صورت طبقه ای انتخاب شدند. برای تعیین حجم نمونه در پژوهش حاضر با استفاده از فرمول کوکران و با سطح اطمینان 95 درصد, تعداد 183 نفر انتخاب شدند. ابزار اصلی مورد استفاده در این تحقیق, پرسشنامه های فشار کار (QWI) (Spector & Jex, 1998), پرسشنامه ی سبک های عمومی تصمیم گیری اسکات و بروس (GDMS) و توسعه مهارت توسط (BoyceZaccaro & Wisecarver, 2010) بود. برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و برای تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد و برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS23 و Smart Pls3 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد فشار کاری بر سبک های عمومی تصمیم گیری و توسعه ی مهارت تأثیر مستقیم دارد. همچنین فرضیات فرعی تحقیق نیز مورد تأیید قرار گرفت یعنی فشار کار بر تصمیم گیری و توسعه ی مهارت؛ و سبک های عمومی تصمیم گیری بر توسعه ی مهارت نیز تأثیر مستقیم دارد. نتایج تحقیق نشان داد توجه به کارکنان دانشگاه به عنوان منابع و سرمایه های انسانی و توانمندسازی آنان از لحاظ مهارتی و سبک های تصمیم گیری می تواند جامعه ی دانشگاهی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، راشن، و رجبی فرجاد، حاجیه. (1399). تأثیر فشار کاری بر توسعه ی مهارت با نقش میانجی سبک های عمومی تصمیم گیری کارکنان دانشگاه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 21(4 (پیاپی 82) )، 143-157. SID. https://sid.ir/paper/402178/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی راشن، رجبی فرجاد حاجیه. تأثیر فشار کاری بر توسعه ی مهارت با نقش میانجی سبک های عمومی تصمیم گیری کارکنان دانشگاه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1399؛21(4 (پیاپی 82) ):143-157. Available from: https://sid.ir/paper/402178/fa

    IEEE: کپی

    راشن عبدالهی، و حاجیه رجبی فرجاد، “تأثیر فشار کاری بر توسعه ی مهارت با نقش میانجی سبک های عمومی تصمیم گیری کارکنان دانشگاه،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 21، no. 4 (پیاپی 82) ، pp. 143–157، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا