مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,452
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

780
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط در ارتقای اعتماد کارکنان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 30

چکیده

 مقدمه: اعتماد سازمانی به معنی اشتیاق کارکنان برای انجام فرمان های مورد انتظار مدیر بدون نیاز به کنترل یا ارزشیابی است. شکل گیری فرایندهای سازمانی بر پایه اعتماد تحولی شگرف در تعامل کارکنان و مدیران, افزایش تعهد سازمانی, رضایت شغلی و بهبود عملکرد کارکنان بوجود آورده است.هدف: تعیین تاثیر مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط بر میزان اعتماد کارکنان پرستاری بیمارستان های دولتی رشت در سال 1389مواد و روش ها: پژوهش به صورت مقطعی و توصیفی - تحلیلی انجام شد. جامعه هدف 1100 نفر از کارکنان پرستاری بیمارستان های دولتی رشت بودند, که پس از تحلیل عاملی و تعیین واریانس و قراردادن در فرمول, 239 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه حاوی 21 پرسش برای سنجش سه متغیر تعارض, اعتماد و گشودگی ارتباط بود. تعارض در دو بخش انواع (وظیفه, رابطه و فرایند) و ویژگی (شدت و مدت) با نظرسنجی از استادان, پس از بومی شدن و تایید روایی و پایایی آن تهیه و داده های تحقیق طی یک ماهه خرداد سال 89, جمع آوری شد. در پردازش اطلاعات پرسشنامه از دو شیوه ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد.نتایج: بین تعارض وظیفه ای و اعتماد همبستگی وجود نداشت (R=11.4). بین تعارض رابطه ای, فرایندی و ویژگی های تعارض (شدت و مدت) و اعتماد همبستگی بدست آمد که به ترتیب در محدوده R=0.13 تا R=0.56 و با سطح معنی داری همه متغیرها (P<0.05) بود. همچنین, از رگرسیون چندگانه در تعیین تاثیر متغیرهای تعدیل گر گشودگی ارتباط, شدت تعارض و مدت آن بر رابطه بین انواع تعارض و اعتماد استفاده شد که دلتای تغییر (در رابطه بین متغیرها با ورود متغیر تعدیل گر) نشان دهنده وجود چنین رابطه تعدیل کننده ای بود.نتیجه گیری: طبق نتایج, بین تعارض فرایندی و رابطه ای با اعتماد, رابطه معنی دار معکوس وجود داشت, و گشودگی ارتباط و مدت تعارض بر رابطه تعارض و اعتماد تاثیر مثبت می گذارد, ولی شدت تعارض با تاثیر منفی بر رابطه تعارض و اعتماد باعث کاهش اعتماد می شود. لذا به مدیران توصیه می شود با به کارگیری دو استراتژی مدیریت تعارض و ایجاد ارتباطات مطلوب در محیط کار به افزایش اعتماد کارکنان و در نهایت موفقیت سازمان نائل آیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرحبد، فرزین، امیرعلوی، سیروس، و نجف زاده، صدیقه. (1390). جایگاه مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط در ارتقای اعتماد کارکنان پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 20(79)، 24-30. SID. https://sid.ir/paper/40253/fa

    Vancouver: کپی

    فرحبد فرزین، امیرعلوی سیروس، نجف زاده صدیقه. جایگاه مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط در ارتقای اعتماد کارکنان پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان[Internet]. 1390؛20(79):24-30. Available from: https://sid.ir/paper/40253/fa

    IEEE: کپی

    فرزین فرحبد، سیروس امیرعلوی، و صدیقه نجف زاده، “جایگاه مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط در ارتقای اعتماد کارکنان پرستاری،” مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، vol. 20، no. 79، pp. 24–30، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا