مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ملاکهای جذب اعضای هیئت علمی در ایران (پژوهش آمیخته)

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف: هدف از انجام این پژوهش, شناسایی ملاکهای جذب اعضای هیئت علمی در ایران با تمرکز بر دانشگاه محقق اردبیلی بود. روش: برای نیل به هدف, از مطالعه ی موردی استفاده شد. ابتدا داده های کیفی و بر اساس یافته های آن, داده های کمّی گردآوری و تحلیل شدند. جامعه ی آماری در مرحله ی کمّی, 253 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق بودند که با نمونه گیری تصادفی ساده, 114 نفر برای نمونه گیری برآورد شدند. در بخش کیفی نیز با استفاده از نمونه گیری هدفمند, 10 نفر تحت مصاحبه های عمیق قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی, مصاحبه ی نیمه سازمان یافته بود که از روش سه بعدی نگری و بازخورد مشارکت کننده برای اعتباریابی آن استفاده شد؛ در بخش کمّی نیز پرسشنامه ی محقق ساخته بود که ضریب آلفای کرونباخ آن 78% بود. برای تحلیل داده های کیفی از تحلیل محتوای استقرایی مبتنی بر کدگذاری باز و در بخش کمّی از مدل معادلات ساختاری با نرم افزار Pls استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که ملاکهای مدّ نظر مسئولان جذب, شامل ملاکهای پژوهشی(توجه خاص و معنا دار به چاپ مقالات در مجلات مرتبط با رشته تخصصی, تألیف و ترجمه کتاب, مجری یا همکاری در پروژه های پژوهشی) و ملاکهای آموزشی(سوابق تدریس, عضویت در بنیاد نخبگان, تسلط به زبان انگلیسی) و ملاکهای اعتقادی بود. نتایج مرحله ی کمّی نشان داد که مدل دارای برازش مناسب است. تمام ملاکهای جذب و استخدام اعضای هیئت علمی از نظر اساتید مهم تلقی می شود. نتیجه گیری: دانشگاهها با به کارگیری شاخصهای موجود می توانند اعضای با استعدادی را در دانشگاه به عضویت خود درآورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسکندرپور، بهروز، و احمدی، حسن. (1397). شناسایی ملاکهای جذب اعضای هیئت علمی در ایران (پژوهش آمیخته). مدیریت در دانشگاه اسلامی، 7(1 (15) )، 129-146. SID. https://sid.ir/paper/403614/fa

    Vancouver: کپی

    اسکندرپور بهروز، احمدی حسن. شناسایی ملاکهای جذب اعضای هیئت علمی در ایران (پژوهش آمیخته). مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1397؛7(1 (15) ):129-146. Available from: https://sid.ir/paper/403614/fa

    IEEE: کپی

    بهروز اسکندرپور، و حسن احمدی، “شناسایی ملاکهای جذب اعضای هیئت علمی در ایران (پژوهش آمیخته)،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 7، no. 1 (15) ، pp. 129–146، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button