Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل بلوغ فرایندی مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر قابلیت ها

صفحات

 صفحه شروع 333 | صفحه پایان 353

چکیده

 هدف مقاله حاضر, ارائه مدل بلوغی برای فرایند مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به قابلیت های خاص زنجیره تامین محصولات کشاورزی ارگانیک است. این موضوع, ضمن اینکه بلحاظ نظری جدید است, متناسب با مفهوم زنجیره ارزش یعنی ایجاد ارزش طی مراحل زنجیره تامین برای مشتری نهایی است. روش جمع آوری داده ها در بخش اول, پرسشنامه ای شامل 31 گویه است که توسط نمونه 338 نفری از مصرف کنندگان محصولات کشاورزی ارگانیک پاسخ داده شد. داده های پرسشنامه با تحلیل عاملی اکتشافی تحلیل شده تا عوامل موثر بر تصمیم خرید مشتری استخراج شود. سپس, قابلیتهای کلی زنجیره تامین مستخرج از ادبیات, با ماتریس خانه کیفیت رویکرد QFD, بر اساس نیازهای مصرف کنندگان رتبه بندی و سطوح بلوغ زیرفرایندهای مدیریت ارتباط با مشتری, مطابق چارچوب GSCF تعریف شده, چارچوب ارزیابی بلوغ شکل گرفته است. در نهایت, یک زنجیره تامین محصولات کشاورزی ارگانیک با مدل پیشنهادی ارزیابی شده است. بر اساس نیازهای مصرف کننده محصولات ارگانیک, قابلیت کسب اعتبار مهمترین و پس از آن بترتیب قابلیتهای کیفیت, پاسخگویی و همکاری هستند. بر اساس ارزیابی بلوغ با مدل طراحی شده, زیرفرایند اجرای قراردادهای محصول/ خدمت بیشترین نیاز به بهبود را دارد که راهکارهای بهبود این فرایند با نظر خبرگان ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاضی نوری، سیدسروش، الفت، لعیا، بامداد صوفی، جهانیار، و احدی، رضوان. (1398). مدل بلوغ فرایندی مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر قابلیت ها. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 333-353. SID. https://sid.ir/paper/404539/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی نوری سیدسروش، الفت لعیا، بامداد صوفی جهانیار، احدی رضوان. مدل بلوغ فرایندی مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر قابلیت ها. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):333-353. Available from: https://sid.ir/paper/404539/fa

    IEEE: کپی

    سیدسروش قاضی نوری، لعیا الفت، جهانیار بامداد صوفی، و رضوان احدی، “مدل بلوغ فرایندی مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر قابلیت ها،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 333–353، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404539/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا