مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی انتخاب منبع انسانی پیام در کمپین های تبلیغاتی ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 283 | صفحه پایان 307

چکیده

 استفاده از منبع انسانی پیام در تبلیغات به عنوان ابزار بازاریابی کارا در کشور ما با نوساناتی همراه بوده است. در برهه ای از زمان استفاده از افراد مشهور در تبلیغات منع شد لیکن چندسالی است که مجددا شاهد حضور گسترده افراد مشهور در تبلیغات شرکت ها هستیم. در واقع گفته می شود استفاده از این منبع به عنوان محور تبلیغات و تلاش های ترفیعی شرکت ها, یکی از موثرترین راهکارهای تاثیرگذاری بر تصور ذهنی مخاطب از برند است. انتخاب منبع اثربخش ابعاد متفاوتی می تواند داشته باشد و با وجود گستردگی مطالعات مرتبط, کمبود مدلی که عوامل موثر بر اثربخشی منبع انسانی پیام را در تبلیغات پوشش دهد, در ادبیات نظری کشور مشهود است. لذا در این پژوهش کیفی تلاش گردید ضمن مرور پیشینه و مصاحبه نیم ساختاریافته با 15 تن از خبرگان صنعت تبلیغات ایران عوامل مهم در انتخاب منبع انسانی پیام شناسایی گردد. نتایج نشان دهنده 7 تم اصلی تجانس منبع با پیام تبلیغ, تجانس منبع با مخاطب, تخصص متناسب, جذابیت ظاهری, شناخته شده بودن, قابلیت اعتماد و محبوبیت به عنوان عوامل اصلی انتخاب و استفاده اثربخش منبع انسانی پیام در تبلیغات است. در پایان بر اساس تم های حاصله, مدل سنجش اثربخشی تبلیغات از منظر منبع انسانی پیام و پیشنهادات کاربردی ارائه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، سپیده، کیماسی، مسعود، سماک نژاد، نگار، و حسن قلی پور، طهمورث. (1397). الگوی انتخاب منبع انسانی پیام در کمپین های تبلیغاتی ایرانی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(20 )، 283-307. SID. https://sid.ir/paper/404600/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری سپیده، کیماسی مسعود، سماک نژاد نگار، حسن قلی پور طهمورث. الگوی انتخاب منبع انسانی پیام در کمپین های تبلیغاتی ایرانی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(20 ):283-307. Available from: https://sid.ir/paper/404600/fa

    IEEE: کپی

    سپیده نصیری، مسعود کیماسی، نگار سماک نژاد، و طهمورث حسن قلی پور، “الگوی انتخاب منبع انسانی پیام در کمپین های تبلیغاتی ایرانی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 20 ، pp. 283–307، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button