مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل تجاری سازی ایده فروش الکترونیک با به کارگیری نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 335 | صفحه پایان 356

چکیده

 هدف: در دنیای رقابتی امروز, تجاری سازی و بهره گیری از ایده های نو بسیار حیاتی است, در واقع می توان گفت که یکی از دلایل اصلی پیشرفت تکنولوژی در کشورهای توسعه یافته, توجه به مسیله تجاری سازی ایده ها بوده است. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف, کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها, توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه هدف این پژوهش را افرادی با دانش کافی در خصوص فروش الکترونیک و رسانه های دیجیتال در کشور و شاغلان رده های مدیریتی شرکت های فعال در فروش الکترونیک تشکیل داده است. نمونه گیری در پژوهش حاضر به صورت هدفمند انجام گرفت و 14 نفر از میان افراد ذکرشده انتخاب شد. در این پژوهش برای جمع آوری دیدگاه های افراد مرتبط با عرصه فروش الکترونیک و رسانه های دیجیتال از ابزار مصاحبه استفاده شده است. یافته ها: بر اساس تحلیل مصاحبه های صورت گرفته, 277 کد باز اولیه شناسایی شد که این کدها به 20 کد محوری و 5 کد منتخب کاهش داده شدند. در نهایت با استناد به رهیافت سیستماتیک در نظریه داده بنیاد, کدهای شناسایی شده در 6 طبقه هسته ای شامل شرایط علی, شرایط زمینه ای, عوامل مداخله گر, راهبردها و پیامدها قرار گرفتند. نتایج نشان داد که مقوله های علی (دانش و شناخت نیازهای بازار, حمایت مالکیت فکری و اتخاذ چشم اندازهای بازاریابی), مقوله های محوری (خلاقیت و ایده پردازی, کاربردی بودن ایده, حمایت از ایده پردازی و ریسک پذیری), مقوله های راهبردی (آموزش, پژوهش و توسعه, سازوکار های مدیریتی و شناسایی نیازهای مشتری), مقوله های زمینه ای (بررسی های محیطی, منابع مالی و انسانی و بسترهای سازمانی), مقوله های مداخله گر (زیرساخت های قانونی, عوامل اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی و توسعه فناوری) و مقوله های پیامدی (فروش و سود بیشتر, رضایت مشتری, نوآوری و توسعه خدمات) بر تجاری سازی ایده فروش الکترونیک تاثیرگذارند. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده حاکی از تاثیر هر یک از مقوله های مختلف بر تجاری سازی ایده فروش الکترونیک است, از این رو برای موفقیت در فروش الکترونیک, باید به این مقوله ها توجه ویژه ای شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انصاری، منوچهر، روشن دل اربطانی، طاهر، ناصحی فر، وحید، و پورحسینی، صدف. (1399). مدل تجاری سازی ایده فروش الکترونیک با به کارگیری نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی، 12(2 )، 335-356. SID. https://sid.ir/paper/404614/fa

    Vancouver: کپی

    انصاری منوچهر، روشن دل اربطانی طاهر، ناصحی فر وحید، پورحسینی صدف. مدل تجاری سازی ایده فروش الکترونیک با به کارگیری نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(2 ):335-356. Available from: https://sid.ir/paper/404614/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر انصاری، طاهر روشن دل اربطانی، وحید ناصحی فر، و صدف پورحسینی، “مدل تجاری سازی ایده فروش الکترونیک با به کارگیری نظریه داده بنیاد،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 2 ، pp. 335–356، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button