مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پتانسیل بازار و ضرورت تجاری سازی فرآورده های لبنی محلی در ایران (با نگاهی بر 3 دهه پژوهش کاربردی در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور)

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 20

چکیده

 در 3 دهه ی گذشته هرچند حمایت های دولتی از سرمایه گذاری در بخش دامپروری منجر به گسترش صنایع شیر و فرآورده های آن در کشور شده, ولی بی توجهی به فرآورده های دامی بومی از جمله لبنیات محلی موجب عدم توسعه ی این بخش از صنایع روستایی و عشایری و حتا از بین رفتن دانش بومی تولید برخی از این فرآورده ها شده است. موسسه ی تحقیقات علوم دامی کشور و مراکز پژوهشی وابسته, تلاش های زیادی برای شناسایی و معرفی محصولات لبنی محلی در کشور انجام داده اند. مجموع این پژوهش ها منجر به بهبود کیفیت و ایمنی برخی از این فرآورده ها از جمله پنیر لیوان, پنیر سیاه مزگی, پنیر کوزه یی و پنیر لاکتیکی شده است. هرچند در بسیاری از استان های کشور فرآورده های لبنی محلی مختلفی با سابقه ی تولید چند صد ساله وجود دارد ولی عدم معرفی آن ها به مصرف کنندگان, دستگاه های نظارت بهداشتی و صنعت, ادامه ی تولید آن ها را به مخاطره انداخته است. در این مقاله, بر پایه ی 30 سال پژوهش کاربردی در آن موسسه و مراکز پژوهشی مربوط, تلاش شده است تا ضمن معرفی این فرآورده ها, فرصت ها و پتانسیل بازار برای تجاری سازی این فرآورده ها در کشور مشخص و سازوکار پیشنهادی برای تجاری سازی و عرضه به بازار محصولات لبنی محلی ارایه شود. نویسندگان باورمندند که تولید تجاری این فرآورده ها موجب توسعه ی کارآفرینی و تضمین کیفیت محصولات محلی/ بومی و رونق اقتصادی روستاییان و جامعه ی عشایری می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شویک لو، امیررضا، قره داغی، اکرم، چگنی، علیرضا، و نژادرزمجوی اخگر، راحله. (1399). پتانسیل بازار و ضرورت تجاری سازی فرآورده های لبنی محلی در ایران (با نگاهی بر 3 دهه پژوهش کاربردی در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور). توسعه تکنولوژی صنعتی، 18(40 )، 3-20. SID. https://sid.ir/paper/404922/fa

    Vancouver: کپی

    شویک لو امیررضا، قره داغی اکرم، چگنی علیرضا، نژادرزمجوی اخگر راحله. پتانسیل بازار و ضرورت تجاری سازی فرآورده های لبنی محلی در ایران (با نگاهی بر 3 دهه پژوهش کاربردی در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور). توسعه تکنولوژی صنعتی[Internet]. 1399؛18(40 ):3-20. Available from: https://sid.ir/paper/404922/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا شویک لو، اکرم قره داغی، علیرضا چگنی، و راحله نژادرزمجوی اخگر، “پتانسیل بازار و ضرورت تجاری سازی فرآورده های لبنی محلی در ایران (با نگاهی بر 3 دهه پژوهش کاربردی در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور)،” توسعه تکنولوژی صنعتی، vol. 18، no. 40 ، pp. 3–20، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button