Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

406
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استخراج مدل مالی رفتاری مشتریان در بانک های توسعه ای ایران با استفاده از تکنیک مدل سازی چند گروهی (مطالعه موردی: بانک صنعت و معدن)

صفحات

 صفحه شروع 313 | صفحه پایان 336

چکیده

 نظریه مالی رفتاری که عموما از آن به عنوان کاربرد روانشناسی در دانش مالی تعبیر می شود, اصل بنیادین اقتصاد نیوکلاسیک را به چالش کشیده و سعی دارد پدیده های روانشناختی انسان در کل بازار و در سطح فردی را شناسایی نماید هدف از پژوهش حاضر استخراج مدل مالی رفتاری مشتریان در بانک های توسعه ای ایران با استفاده از تکنیک مدل سازی چند گروهی در بانک صنعت و معدن می باشد. در راستای این هدف, پژوهش حاضر در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول (بخش کیفی) 20 نفر از خبرگان جهت شناسایی متغیرهای تحقیق انتخاب شدند. در مرحله دوم (بخش کمی) داده های آماری بانک در دو دوره زمانی93-1391 (زمان تحریم ها) و 96-1394 (زمان کاهش تحریم ها) جمع آوری گردید و توسط روش مدل سازی چند گروهی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل بانک و عوامل مشتری در دوره های مختلف شاید نتوانند بر رفتار مالی مشتریان تاثیر چندانی داشته باشند. اما متغیر مداخله گر (عوامل محیطی) بر رفتار مالی مشتریان تاثیر بالایی دارد که نشان می دهد رفتار مالی مشتریان در ایران بیشتر تحت تاثیر اقتصاد کلان و سیاست های آن است. مطابق با نتایج این پژوهش, مشتریان برای تعامل بیشتر با بانک توسعه ای که مهمترین آن ها دریافت و بازپرداخت تسهیلات و اعتبارات می باشد به عوامل اساسی همچون نرخ رشد اقتصادی, درآمد سرانه و نرخ بهره توجه دارند لذا این دسته از بانک ها باید به دنبال راه کارهایی برای افزایش جذب منابع و کاهش ریسک اعتباری در شرایط نوسانات اقتصادی باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطف اله همدانی، محمدحسین، دستگیر، محسن، و حیدری، سیدعلی. (1399). استخراج مدل مالی رفتاری مشتریان در بانک های توسعه ای ایران با استفاده از تکنیک مدل سازی چند گروهی (مطالعه موردی: بانک صنعت و معدن). دانش سرمایه گذاری، 9(35 )، 313-336. SID. https://sid.ir/paper/404977/fa

    Vancouver: کپی

    لطف اله همدانی محمدحسین، دستگیر محسن، حیدری سیدعلی. استخراج مدل مالی رفتاری مشتریان در بانک های توسعه ای ایران با استفاده از تکنیک مدل سازی چند گروهی (مطالعه موردی: بانک صنعت و معدن). دانش سرمایه گذاری[Internet]. 1399؛9(35 ):313-336. Available from: https://sid.ir/paper/404977/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین لطف اله همدانی، محسن دستگیر، و سیدعلی حیدری، “استخراج مدل مالی رفتاری مشتریان در بانک های توسعه ای ایران با استفاده از تکنیک مدل سازی چند گروهی (مطالعه موردی: بانک صنعت و معدن)،” دانش سرمایه گذاری، vol. 9، no. 35 ، pp. 313–336، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404977/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا