مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مدل سازی ویدئویی بر تنظیم شناختی هیجان مادران و مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 248

چکیده

 مقدمه و اهداف: برنامه آموزشی مدل سازی ویدیویی به عنوان روشی نوین و کاربردی برای بهبود تنطیم شناختی هیجان مادران و مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا مطرح شده است و استفاده از آن با نتایج مطلوبی همراه است. پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مدل سازی ویدیویی بر تنظیم شناختی هیجان مادران و مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا در شهر اصفهان انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر, یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و گروه شاهد بود. در این پژوهش 24 نفر از کودکان ناشنوا شرکت داشتند که به روش نمونه گیری در دسترس از مرکز توانبخشی مادر کودک آوا انتخاب شدند. آزمودنی ها به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند؛ به نحوی که هر گروه از 12 نفر تشکیل شده بود. گروه آزمایش در 8 جلسه آموزش مدل سازی ویدیویی (هفته ای 2 جلسه؛ هر جلسه 40 دقیقه ) شرکت کردند, در حالی که به گروه شاهد این آموزش ارایه نشد. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان و فهرست مشکلات رفتاری کودک بودند. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس تک متغیری در نسخه 24 نرم افزار SPSS تحلیل شد. یافته ها: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که آموزش مدل سازی ویدیویی در مرحله بعد از مداخله بر تنظیم شناختی هیجان مادران و مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا در گروه آزمایش تاثیر مثبت و معناداری داشت (0/001

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عاشوری، محمد، نوروزی، قاسم، و خونساری، فاطمه. (1399). اثربخشی آموزش مدل سازی ویدئویی بر تنظیم شناختی هیجان مادران و مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا. طب توانبخشی، 9(2 )، 239-248. SID. https://sid.ir/paper/405254/fa

    Vancouver: کپی

    عاشوری محمد، نوروزی قاسم، خونساری فاطمه. اثربخشی آموزش مدل سازی ویدئویی بر تنظیم شناختی هیجان مادران و مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا. طب توانبخشی[Internet]. 1399؛9(2 ):239-248. Available from: https://sid.ir/paper/405254/fa

    IEEE: کپی

    محمد عاشوری، قاسم نوروزی، و فاطمه خونساری، “اثربخشی آموزش مدل سازی ویدئویی بر تنظیم شناختی هیجان مادران و مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا،” طب توانبخشی، vol. 9، no. 2 ، pp. 239–248، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button