مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت همدلی بر صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 295 | صفحه پایان 308

چکیده

 زمینه و هدف: صلاحیت بالینی, توانایی انجام وظایف حرفه ای و هماهنگی مهارت های شناختی, ارتباطی و روان-حرکتی در مراقبت از بیمار است و همدلی یکی از عوامل تاثیرگذار در فرآیند کسب صلاحیت های بالینی است. با توجه به نقش صلاحیت بالینی در کیفیت مراقبت های مامایی, این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت همدلی بر صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی انجام یافته است. روش بررسی: این مطالعه کارآزمایی بالینی در سال 1394 در مورد 73 دانشجوی مامایی و 438 مادر باردار انجام یافت. جهت سنجش صلاحیت بالینی دانشجویان از پرسشنامه صلاحیت بالینی استفاده شد که به دو شیوه خودارزیابی و ارزیابی توسط پژوهشگر (پس از سه بار مشاهده عملکرد دانشجو) تکمیل شد. تجزیه تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های کای دو, تی مستقل و تی زوجی در نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام گرفت. یافته ها: قبل از آموزش از نظر میانگین نمرات خودارزیابی صلاحیت بالینی و ارزیابی پژوهشگر, بین دو گروه تفاوت معناداری وجود نداشت (05/0p). همچنین تفاوت بین میانگین نمرات خودارزیابی صلاحیت بالینی قبل و بعد از آموزش بین دو گروه معنادار نبود (05/0p). نتیجه گیری: آموزش مهارت همدلی روشی موثر در افزایش صلاحیت بالینی دانشجویان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزتی، راحله، تفضلی، مهین، مظلوم، سیدرضا، و اصغری پور، نگار. (1399). تاثیر آموزش مهارت همدلی بر صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی. حیات، 26(3 )، 295-308. SID. https://sid.ir/paper/405256/fa

    Vancouver: کپی

    عزتی راحله، تفضلی مهین، مظلوم سیدرضا، اصغری پور نگار. تاثیر آموزش مهارت همدلی بر صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی. حیات[Internet]. 1399؛26(3 ):295-308. Available from: https://sid.ir/paper/405256/fa

    IEEE: کپی

    راحله عزتی، مهین تفضلی، سیدرضا مظلوم، و نگار اصغری پور، “تاثیر آموزش مهارت همدلی بر صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی،” حیات، vol. 26، no. 3 ، pp. 295–308، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button