مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش خودشناسی انسجامی، اجتناب تجربی و شفقت خود در اضطراب امتحان دانشجویان دختر

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 115

چکیده

 مقدمه: اضطراب امتحان یکی از مشکلات روانشناختی-تحصیلی محسوب می شود که در دانشجویان دختر شیوع بالاتری دارد. عوامل روانشناختی می توانند در تبیین اضطراب امتحان نقش داشته باشند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش انسجام درونی, اجتناب تجربی و شفقت خود در اضطراب امتحان دانشجویان دختر بود. روش کار: روش پژوهش حاضر همبستگی است. 171 دانشجوی دختر دانشگاه شهیدچمران اهواز در سال تحصیلی 1397-1396 به شیوه نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند و به پرسشنامه های اضطراب امتحان, خودشناسی انسجامی, اجتناب تجربی و شفقت به خود پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که بین خودشناسی انسجامی و شفقت خود با اضطراب امتحان همبستگی منفی وجود دارد (01/0>P). بین اجتناب تجربی و اضطراب امتحان همبستگی مثبت وجود دارد (01/0>P). همچنین از بین متغیرهای پیش بین, خودشناسی انسجامی و اجتناب تجربی دارای توان پیش بین اضطراب امتحان در دانشجویان دختر بودند (01/0>P). نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر نشانگر اهمیت عوامل روانشناختی در تبیین اضطراب امتحان است. بنابراین توجه به این عوامل به خصوص خودشناسی انسجامی و اجتناب تجربی, نقش مهمی در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دختر دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرادی کلارده، سارا، آقاجانی، سیف اله، قاسمی جوبنه، رضا، و بهاروند، ایمان. (1398). نقش خودشناسی انسجامی, اجتناب تجربی و شفقت خود در اضطراب امتحان دانشجویان دختر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(1 )، 110-115. SID. https://sid.ir/paper/406156/fa

Vancouver: کپی

مرادی کلارده سارا، آقاجانی سیف اله، قاسمی جوبنه رضا، بهاروند ایمان. نقش خودشناسی انسجامی, اجتناب تجربی و شفقت خود در اضطراب امتحان دانشجویان دختر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(1 ):110-115. Available from: https://sid.ir/paper/406156/fa

IEEE: کپی

سارا مرادی کلارده، سیف اله آقاجانی، رضا قاسمی جوبنه، و ایمان بهاروند، “نقش خودشناسی انسجامی, اجتناب تجربی و شفقت خود در اضطراب امتحان دانشجویان دختر،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 1 ، pp. 110–115، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406156/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button