مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر مخلوط پروبیوتیک ها بر حافظه و یادگیری فضایی در مدل صرع موش صحرایی

صفحات

 صفحه شروع 230 | صفحه پایان 238

چکیده

 سابقه و هدف: صرع منجر به آسیب نورونی و بروز اختلالات شناختی مانند زوال حافظه و یادگیری می شود. مشاهده شده است که پرو بیوتیک ها سطح سرمی نیتریک اکساید را کاهش داده و حافظه و یادگیری فضایی را بهبود می دهند. مطالعه حاضر به منظور بررسی اثر پرو بیوتیک ها بر یادگیری, حافظه و سطح نیتریک اکساید در موش های صحرایی صرعی طراحی شد. مواد و روش ها: تعداد 40 راس موش صحرایی نر به طور تصادفی به 5 گروه 8 تایی تقسیم شدند: گروه Control, گروه PTZ (کیندل شده با پنتیلن تترازول (PTZ), گروه VPA (والپیروئیک اسید) (کیندل شده با PTZ و درمان با VPA), گروه Probiotic+PTZ (پیش درمان پروبیوتیک و کیندل شده با PTZ) و گروه PTZ+Probiotic (کیندل شده با PTZ و درمان با پروبیوتیک). حیوانات مخلوط پرو بیوتیک را به مدت 4 هفته دریافت کردند. کیندلینگ شیمیایی با تزریق داخل صفاقی mg/kg 35 PTZ هر 48 ساعت یک بار به مدت 24 روز القا شد. یادگیری و حافظه فضایی توسط ماز آبی موریس ارزیابی گردید و سطح نیتریک اکساید سرم با تکنیک Miranda سنجیده شد. نتایج: تفاوت معنی داری از نظر حافظه, یادگیری و سطح سرمی نیتریک اکساید بین گروه کنترل و VPA+PTZ وجود نداشت. مخلوط پروبیوتیک ها در حیوانات صرعی در مقایسه با گروهPTZ روند یادگیری (0/001 نتیجه گیری: مکمل های پروبیوتیک احتمالا با کاهش سطح نیتریک اکساید سرم سبب بهبود روند یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی صرعی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باقری، سمانه، حیدری، اژدر، علی نقی پور، اعظم، بنی طبابیدگلی، سیدمجتبی، و سلامی، محمود. (1397). بررسی اثر مخلوط پروبیوتیک ها بر حافظه و یادگیری فضایی در مدل صرع موش صحرایی. فیض، 22(3 )، 230-238. SID. https://sid.ir/paper/40618/fa

    Vancouver: کپی

    باقری سمانه، حیدری اژدر، علی نقی پور اعظم، بنی طبابیدگلی سیدمجتبی، سلامی محمود. بررسی اثر مخلوط پروبیوتیک ها بر حافظه و یادگیری فضایی در مدل صرع موش صحرایی. فیض[Internet]. 1397؛22(3 ):230-238. Available from: https://sid.ir/paper/40618/fa

    IEEE: کپی

    سمانه باقری، اژدر حیدری، اعظم علی نقی پور، سیدمجتبی بنی طبابیدگلی، و محمود سلامی، “بررسی اثر مخلوط پروبیوتیک ها بر حافظه و یادگیری فضایی در مدل صرع موش صحرایی،” فیض، vol. 22، no. 3 ، pp. 230–238، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40618/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button