مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

323
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط کیفیت خدمات (برمبنای مدل کیواسک) با رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد دانشجویان در فعالیت های فوق برنامه ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 188 | صفحه پایان 198

چکیده

 امروزه, توجه به نیازهای مشتریان و پاسخ گویی به خواسته های آنان در میادین ورزشی ازطریق بهبود کیفیت خدمات و جلب رضایت مشتریان, امری مهم و ضروری تلقی می شود. هدف پژوهش حاضر, تعیین ارتباط کیفیت خدمات (برمبنای مدل کیواسک) با رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد دانشجویان در فعالیت های فوق برنامة ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بود. این پژوهش, توصیفی و ازنوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش شامل آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان شد که از برنامه های فوق برنامة ورزشی دانشگاه استفاده می کردند. با توجه به فرمول کوکران, 384 نفر به عنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند. برای سنجش کیفیت خدمات از پرسش نامة کیواسک استفاده شد. میزان رضایت مشتریان با پرسش نامة رضایت مشتری او سی اس سنجیده شد و برای سنجش حضور مجدد از پرسش نامة رفتار آتی بی اف آی اس استفاده شد. داده های پژوهش با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی نظیر آزمون همبستگی اسپیرمن, رگرسیون, ویلکاکسون و فریدمن تجزیه وتحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که بین کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد رابطة مثبتی وجود داشت. همچنین, 5/7 درصد از تغییرات واریانس رضایتمندی, ازطریق کیفیت خدمات و 22 درصد از تغییرات واریانس تمایل به حضور مجدد, ازطریق کیفیت خدمات قابل تبیین بودند. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می شود به امر کیفیت خدمات در باشگاه های ورزشی توجهی ویژه شود تا با افزایش کیفیت خدمات, رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد در افراد بیشتر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلهری، پیمان، و اکبری یزدی، حسین. (1398). ارتباط کیفیت خدمات (برمبنای مدل کیواسک) با رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد دانشجویان در فعالیت های فوق برنامه ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(53 )، 188-198. SID. https://sid.ir/paper/406998/fa

    Vancouver: کپی

    کلهری پیمان، اکبری یزدی حسین. ارتباط کیفیت خدمات (برمبنای مدل کیواسک) با رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد دانشجویان در فعالیت های فوق برنامه ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(53 ):188-198. Available from: https://sid.ir/paper/406998/fa

    IEEE: کپی

    پیمان کلهری، و حسین اکبری یزدی، “ارتباط کیفیت خدمات (برمبنای مدل کیواسک) با رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد دانشجویان در فعالیت های فوق برنامه ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 53 ، pp. 188–198، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا