Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,147
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر خطای بینایی بر یادگیری یک مهارت حرکتی پرتابی در کودکان

صفحات

 صفحه شروع 519 | صفحه پایان 536

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر خطای بینایی بر یادگیری یک مهارت هدف گیری در کودکان بود. روش تحقیق از نوع نیمه تجربی با طرح سنجش مکرر و آزمون یادداری بود. نمونه ی آماری تحقیق 36 نفر از کودکان 10 ساله بودند که به صورت در دسترس انتخاب و پس از تخمین سایز هدف به سه گروه ادراک دایره ی بزرگ تر, ادراک دایره ی کوچک تر و گروه کنترل تقسیم شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق خطای ابینگهاوس نمایش داده شده بر روی زمین و توپ تنیس برای پرتاب از بالای شانه به سمت هدف بود. روش اجرا بدین صورت بود که, ابتدا شرکت کنندگان 10 کوشش را در مرحله ی پیش آزمون اجرا کردند. سپس در مرحله ی اکتساب 6 بلوک 10 کوششی را اجرا کردند. 48 ساعت پس از آخرین جلسه ی اکتساب آزمون یادداری در 10 کوشش از آزمودنی ها گرفته شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها, از آزمون تحلیل واریانس مرکب با اندازه گیری تکراری, تحلیل واریانس یکراهه به همراه تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که هم در مرحله ی اکتساب و هم در مرحله ی یادداری بین گروه ها تفاوت معناداری مشاهده شد که این تفاوت به نفع گروه ادراک دایره ی کوچک تر بود. در کل, نتایج این تحقیق نشان دهنده ی تأثیر سودمند خطای بینایی بر یادگیری یک مهارت ورزشی است. بنابراین, به مربیان و دست اندرکاران ورزشی پیشنهاد می شود که از این متغیر جهت بهبود عملکردها و بهبود جلسات تمرینی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، محمدحسین، طاهری تربتی، حمیدرضا، و صابری کاخکی، علیرضا. (1397). تأثیر خطای بینایی بر یادگیری یک مهارت حرکتی پرتابی در کودکان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 10(4 )، 519-536. SID. https://sid.ir/paper/407041/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی محمدحسین، طاهری تربتی حمیدرضا، صابری کاخکی علیرضا. تأثیر خطای بینایی بر یادگیری یک مهارت حرکتی پرتابی در کودکان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1397؛10(4 ):519-536. Available from: https://sid.ir/paper/407041/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین زمانی، حمیدرضا طاهری تربتی، و علیرضا صابری کاخکی، “تأثیر خطای بینایی بر یادگیری یک مهارت حرکتی پرتابی در کودکان،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 10، no. 4 ، pp. 519–536، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا