مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روایی و پایایی نسخه ی فارسی مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به تربیت بدنی (SATPES)

صفحات

 صفحه شروع 467 | صفحه پایان 483

چکیده

نگرش نقش مهمی در موفقیت افراد دارد و یکی از جنبه هایی است که یادگیری دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد. هدف از پژوهش حاضر, بررسی روایی و پایایی نسخة فارسی مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به تربیت بدنی بود. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود که جامعة آماری آن را تمامی دانش آموزان 12 تا 14 سالة مقطع متوسطة دورة اول شهر تهران تشکیل دادند. ابزار اندازه گیری, مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به تربیت بدنی بود که سابرامانیام و سیلورمن ( 2000 ) اعتباریابی کرده اند. این ابزار دارای دو خرده مقیاس و 20 گویة پنج ارزشی لیکرتی است که 415 پرسشنامه از این ابزار توسط دانش آموزان تکمیل شد. به منظور محاسبة پایایی زمانی از روش آزمون-بازآزمون و برای تعیین همسانی درونی از آلفای کرونباخ و برای تعیین روایی سازه از تحلیل عامل تأییدی و اکتشافی استفاده ش د. نتایج نشان داد که نسخة فارسی مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به تربیت بدنی از رویکرد دوبعدی نگرش در ابعاد لذت 0 بودند ) و پایایی / بردن و سودمندی با 20 گویه حمایت می کند و روایی (شاخص های برازش بالاتر از حد قابل قبول 9 0 بودند) مقیاس تأیید می شود. در نتیجه, نسخة فارسی مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به / (بالاتر از حد قابل قبول 7 تربیت بدنی برای سنجش نگرش دانش آموزان توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیابانی، میثم، حمایت طلب، رسول، باقرزاده، فضل اله، و عرب عامری، الهه. (1397). بررسی روایی و پایایی نسخه ی فارسی مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به تربیت بدنی (SATPES). رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 10(4 )، 467-483. SID. https://sid.ir/paper/407042/fa

    Vancouver: کپی

    بیابانی میثم، حمایت طلب رسول، باقرزاده فضل اله، عرب عامری الهه. بررسی روایی و پایایی نسخه ی فارسی مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به تربیت بدنی (SATPES). رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1397؛10(4 ):467-483. Available from: https://sid.ir/paper/407042/fa

    IEEE: کپی

    میثم بیابانی، رسول حمایت طلب، فضل اله باقرزاده، و الهه عرب عامری، “بررسی روایی و پایایی نسخه ی فارسی مقیاس نگرش دانش آموزان نسبت به تربیت بدنی (SATPES)،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 10، no. 4 ، pp. 467–483، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407042/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button