مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوسازی شبکه های اجتماعی در رفتار گردشگران با رویکرد ساختاری-تفسیری

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 183

چکیده

 رشد صنعت گردشگری وابسته به استفاده از ابزارهایی همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بدون بکارگیری موثر آن در بازار رقابتی امکان فعالیت و بقاء وجود ندارد. در این بین شبکه های اجتماعی مجازی, ابزاری بسیار کارامد برای بازاریابی و تاثیر بر رفتار گردشگران هستند پس ضروری است تا با استفاده ی موثر از آن و پاسخ درست به خواست گردشگران ضمن کسب سهم مناسب از بازار گردشگری و سود حاصله, از سایر مزایا و منافع این صنعت همچون منافع اقتصادی, فرهنگی, اشتغالزایی, توسعه ی پایدار و غیره نیز بهره مند شد. هدف از این پژوهش شناسایی و تدوین الگویی جامع از عوامل اصلی است که شبکه های اجتماعی از طریق آن بر رفتار گردشگر در تصمیم گیری, انتخاب و خرید خدمات گردشگری اثر می گذارد. در این نوشتار پس از بررسی حدودا یک صد پژوهش مرتبط دارای نتایج کیفی و منتشر شده در مجلات معتبر از بین چهارصد منبع اولیه ی تایید شده و مصاحبه با خبرگان, ابتداء با استفاده از روش فراترکیب و استخراج 1400 کد باز و 45 کد محتوایی, مولفه های اصلی که شبکه های اجتماعی از طریق آن بر رفتار گردشگران تاثیر می گذارند, مشخص شد و سپس الگوی نهایی برای سطح بندی متغیرها, از روش مدل سازی ساختاری-تفسیری تدوین گردید. مدل نهایی پژوهش شامل 5 تم یا متغیر اصلی در سه سطح است که به ترتیب اولویت و قدرت تاثیرگذاری, عبارت از: محیط کلان(سطح سه), بازاریابی(سطح دو) و عوامل مدیریتی, فردی, گروه(سطح یک) است و می تواند توسط کلیه فعالان گردشگری در جهت بهبود فرایندهای بازاریابی, ارزش آفرینی و کسب سود, مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مینایی، رضا، نمامیان، فرشید، معروفی، فخرالدین، و مرادی، علیرضا. (1398). الگوسازی شبکه های اجتماعی در رفتار گردشگران با رویکرد ساختاری-تفسیری. گردشگری و توسعه، 8(3 )، 165-183. SID. https://sid.ir/paper/407086/fa

    Vancouver: کپی

    مینایی رضا، نمامیان فرشید، معروفی فخرالدین، مرادی علیرضا. الگوسازی شبکه های اجتماعی در رفتار گردشگران با رویکرد ساختاری-تفسیری. گردشگری و توسعه[Internet]. 1398؛8(3 ):165-183. Available from: https://sid.ir/paper/407086/fa

    IEEE: کپی

    رضا مینایی، فرشید نمامیان، فخرالدین معروفی، و علیرضا مرادی، “الگوسازی شبکه های اجتماعی در رفتار گردشگران با رویکرد ساختاری-تفسیری،” گردشگری و توسعه، vol. 8، no. 3 ، pp. 165–183، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407086/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button