مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

448
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل علی روابط سبک های مدیریت کلاس با بهزیستی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای سرمایه های روان شناختی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: یکی از تأثیرگذارترین عوامل مؤثر بر بهزیستی دانشجویان اقدامات و تدابیری است که از سوی اساتید جهت آموزش و انجام برنامه های درسی اجرا می گردد. با توجه به تأثیر مستقیم این اقدامات بر عملکرد درسی و اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی, پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس با بهزیستی تحصیلی با نقش واسطه ای سرمایه های روان شناختی در بین دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه بوشهر انجام شد. روش ها: دراین پژوهش توصیفی همبستگی, شرکت کنندگان 340 نفر از دانشجویان علوم پزشکی بوشهر در سال تحصیلی 95-1394 بودند که با روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند و به پرسشنامه بهزیستی تحصیلی, سبک های مدیریت کلاس و سرمایه های روان شناختی پاسخ دادند. پایایی این پرسشنامه ها در پژوهش های قبل مورد تایید قرار گرفت و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم افزار Lisrel انجام شد. نتایج: اثر غیرمستقیم سبک مدیریت تعاملی بر بهزیستی تحصیلی برابر با 19/0 و با توجه به (95/5=t) معنادار است (01/0>P) و همچنین اثر غیرمستقیم سبک مدیریت غیر مداخله گر بر بهزیستی تحصیلی برابر با 12/0 و با توجه به (12/4=t) معنادار است (01/0>P) و در نهایت اثر غیرمستقیم سبک مدیریت مداخله گر بر بهزیستی تحصیلی برابر با 18/0 و با توجه به (29/5-=t) معنادار است (01/0>P). براساس نتایج, RMSEA برابر با 06/0, AGFI برابر با 94/0, GFI برابر با 98/0 و X2/df برابر با 36/2 است که همگی نمایانگر برازش مطلوب مدل هستند. نتیجه گیری: بنابر نتیجه به دست آمده, به نظر می رسد در صورتی که به دانشجویان فرصت بیش تری داده شود تا در امورات تحصیلی و مدیریت کلاس از علایق شخصی خود استفاده کنند و با استاد و همکلاسی های خود تعامل بیش تری داشته باشند و نیز با افزایش توانمندی های تحصیلی در آنها, بهزیستی تحصیلی در آنها افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، احمد، صیف، محمدحسن، و مالکی، راحله. (1397). مدل علی روابط سبک های مدیریت کلاس با بهزیستی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای سرمایه های روان شناختی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 25-38. SID. https://sid.ir/paper/407277/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار احمد، صیف محمدحسن، مالکی راحله. مدل علی روابط سبک های مدیریت کلاس با بهزیستی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای سرمایه های روان شناختی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):25-38. Available from: https://sid.ir/paper/407277/fa

    IEEE: کپی

    احمد رستگار، محمدحسن صیف، و راحله مالکی، “مدل علی روابط سبک های مدیریت کلاس با بهزیستی تحصیلی با توجه به نقش واسطه ای سرمایه های روان شناختی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 25–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا