مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای مقابله ای، اضطراب امتحان و سبکهای اسنادی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: با توجه به اثرات راهبردهای مقابله ای, اضطراب امتحان و سبک های اسناد برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان, هدف ژوهش حاضر پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای مقابله ای, اضطراب امتحانی و سبکهای اسنادی دوره دوم متوسطه دخترانه اسفراین در سال تحصیلی 97-96 بود. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی-همبستگی از نوع پیش بین بود. که جامعه آماری آن کلیه (1000 نفر) دختران دروه دوم متوسطه شهرستان اسفراین در سال تحصیلی 97-96 بود. بدین منظور, 250 نفر از دانش آموزان دختر در شهر اسفراین به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری اطلاعات, شامل پرسشنامه سبک های اسنادی سلیگمن و همکاران, پسشنامه راهبردهای مقابله ای و پرسشنامه پیشرفت تحصیلی ریاضی درتاج استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزارSPSS استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که پیشرفت تحصیلی با راهبردهای مقابله ای, سبک های اسناد و اضطراب امتحان رابطه معنی داری دارد همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که راهبردهای مقابله ای, سبک های اسناد و اضطراب امتحان می تواند تغییرات مربوط به متغیر پیشرفت تحصیلی را تبیین کند. نتیجه گیری: با تغییر راهبردهای مقابله ای, سبک های اسناد و اضطراب امتحان, پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تغییر می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی، زهرا، و عابدین، مریم. (1399). پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای مقابله ای, اضطراب امتحان و سبکهای اسنادی. پویش در آموزش علوم انسانی، 5(19 )، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/407314/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی زهرا، عابدین مریم. پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای مقابله ای, اضطراب امتحان و سبکهای اسنادی. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1399؛5(19 ):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/407314/fa

    IEEE: کپی

    زهرا شعبانی، و مریم عابدین، “پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای مقابله ای, اضطراب امتحان و سبکهای اسنادی،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 5، no. 19 ، pp. 51–66، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button