مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

332
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه یادگیری مستمر برخط دانشجویان بر پایه سازه گرایی و دوره های همگانی آموزش آزاد برخط (موک)

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 216

کلیدواژه

د وره های همگانی آموزش آزاد برخط (موک)Q1

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف افزایش یادگیری مستمر بر پایه سازه گرایی و دوره های همگانی آموزش آزاد برخط (موک ها) صورت می گیرد. سازه گرایی یک رویکرد یادگیری است. موک ها د وره های آموزشی برخطی هستند که د سترسی آزاد برای یاد گیری را در مقیاس وسیع تسهیل می کنند. بر پایه خوداظهاری, از میان دانشجویان کارشناسی ارشد و د کتری با د ست کم یک بار تجربه حضور در محیط های یاد گیری الکترونیک, تعد اد 161 نفر با روش تصادفی انتخاب می شوند. ابزار سنجش, پرسشنامه 67 سنجه ای شامل سازه گرایی (A), موک (B), و یاد گیری مستمر (C) است. با استفاد ه از تحلیل عاملی اکتشافی, واریانس کل پرسشنامه ها تبیین و روایی هر یک از سازه ها تایید می شود. اجرای مدل تحلیل مسیر نشان می د هد که سازه گرایی از طریق موک اثر مثبت و معناد ار بر یاد گیری مستمر د ارد, اما سازه گرایی اثر مستقیم و معناد اری بر یاد گیری مستمر ندارد. افزون بر آن ر مدل نهایی, نااطمینانی از متغیر سازه گرایی (A), مدیریت زمان از متغیر موک (B), و راهبرد های یاد گیری انطباقی از متغیر یاد گیری مستمر (C) حذف می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکرامی، محمود، سرمدی، محمدرضا، و وطن دوست، لیلا. (1398). توسعه یادگیری مستمر برخط دانشجویان بر پایه سازه گرایی و دوره های همگانی آموزش آزاد برخط (موک). فرآیند مدیریت و توسعه، 32(4 (پیاپی 110) )، 189-216. SID. https://sid.ir/paper/408369/fa

    Vancouver: کپی

    اکرامی محمود، سرمدی محمدرضا، وطن دوست لیلا. توسعه یادگیری مستمر برخط دانشجویان بر پایه سازه گرایی و دوره های همگانی آموزش آزاد برخط (موک). فرآیند مدیریت و توسعه[Internet]. 1398؛32(4 (پیاپی 110) ):189-216. Available from: https://sid.ir/paper/408369/fa

    IEEE: کپی

    محمود اکرامی، محمدرضا سرمدی، و لیلا وطن دوست، “توسعه یادگیری مستمر برخط دانشجویان بر پایه سازه گرایی و دوره های همگانی آموزش آزاد برخط (موک)،” فرآیند مدیریت و توسعه، vol. 32، no. 4 (پیاپی 110) ، pp. 189–216، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408369/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button