مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

927
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر درگیری تحصیلی و مؤلفه های آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 150

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر, بررسی تأثیر آموزش از راه دور (مبتنی بر موک) بر درگیری تحصیلی و مؤلفه های آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کرمان می باشد. روش: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان می باشند که 40 نفر از آن ها (20 نفر گروه کنترل و 20 نفر گروه آزمایش) به روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. درس مربوطه در 4 جلسه هشت ساعته به مدت یک ماه برای گروه آزمایش از طریق فناوری موک و با استفاده از الگوی طراحی آموزشی تدوین شده, تدریس شد و گروه کنترل با همان روش معمول کلاسی آموزش دیدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه درگیری تحصیلی زرنگ (1391) است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد در متغیر درگیری تحصیلی میانگین گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل بوده است (01/0P< و 69/42=F), پس نتیجه گرفته می شود استفاده از الگوی آموزش مبتنی بر فناوری در آموزش از راه دور در افزایش درگیری تحصیلی دانشجویان مؤثر بوده است. در مؤلفه ی درگیری شناختی با (016/0P< و 82/12=F), در مؤلفه ی درگیری انگیزشی با (016/0P< و 93/31=F), در مؤلفه ی درگیری رفتاری با (016/0P< و 50/23=F), پس از تعدیل نمرات پیش آزمون, تفاوت بین گروه آزمایش و کنترل معنادار است؛ پس نتیجه گرفته می شود استفاده از الگوی آموزش مبتنی بر فناوری در آموزش از راه دور در افزایش درگیری شناختی, انگیزشی و رفتاری دانشجویان مؤثر بوده است. نتیجه گیری: بنابراین آموزش با موک بر افزایش میزان درگیری تحصیلی و مؤلفه های آن در دانشجویان در درس تکنولوژی آموزشی تأثیر مثبت دارد. براساس نتایج حاصله, پیشنهاد می شود از فناوری موک برای غنی سازی آموزش سایر دروس دانشجویان دانشگاه پیام نور استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درتاج، فریبا، و رجبیان ده زیره، مریم. (1397). تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر درگیری تحصیلی و مؤلفه های آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10 )، 131-150. SID. https://sid.ir/paper/255158/fa

    Vancouver: کپی

    درتاج فریبا، رجبیان ده زیره مریم. تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر درگیری تحصیلی و مؤلفه های آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(10 ):131-150. Available from: https://sid.ir/paper/255158/fa

    IEEE: کپی

    فریبا درتاج، و مریم رجبیان ده زیره، “تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر درگیری تحصیلی و مؤلفه های آن در دانشجویان دانشگاه پیام نور،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 10 ، pp. 131–150، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255158/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button