مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی در حوزه آناتومی بالینی مواجهه با بیمار در دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

صفحات

 صفحه شروع 379 | صفحه پایان 383

چکیده

 مقدمه وهدف: در روش های جدید آموزش مهارتهای تفکرانتقادی درحوضه ی آناتومی بالینی مقدماتی مواجهه با بیمار ضروری به نظر می رسد هدف از این مطالعه تاثیر آموزش مهارت های تفکر انتقادی برآناتومی بالینی مقدماتی مواجهه با بیمار دردانشجویان پزشکی می باشد. مواد وروش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی در سال-1397-1395در دانشگاه علوم پزشکی سبزواردر مقطع علوم پایه با همکاری34داشجوی پزشکی که شامل24 دانشجوی مونث و10 دانشجوی مذکربودند انجام شده است در این مطالعه از پرسشنا مه گرایش تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTST) استفاده شد با این تفاوت که در پژوهش حا ضر دانشجویان قبل از از آموزش مهارت های تفکر انتقادی آناتومی بالینی مقدماتی مواجهه با بیمار (Early Clinical Exposure) (ECE) وبعد از گذراندن آن (ECE) بود پرسشنا مه در بردارندهای سیوالاتی در حوضه تجزیه وتحلیل, مهارت های استنبا طی و استدلا ل استقرایی و قیاسی بودانجام گرفت. داده ها ازنرم افزازSPSS16 با آزمون تی زوجی (Pair: T-test) تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: میا نگین پاسخ درست در حیطه استدلا ل قیاسی (Inductive Reasoning), استنباطی (Inference) یا استتنتا جی واستدلال استقرایی (Deductive Reasoning) قبل وبعد ازECE با آموزش مهارتهای تفکر انتقادی معنی دار بودP0. 05. نتیجه گیری: آموزش مهارت های تفکرانتقادی موجب ارتقاء کیفی فراگیران می شود در نتیجه باز خورد وفیدبک مثبتی رابین-مدرس, فراگیر وبیمارفراهم می کندکه اهمیت با لینی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گل محمدی، رحیم، و گل محمدی، مطهره. (1399). ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی در حوزه آناتومی بالینی مواجهه با بیمار در دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 27(3 )، 379-383. SID. https://sid.ir/paper/409198/fa

    Vancouver: کپی

    گل محمدی رحیم، گل محمدی مطهره. ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی در حوزه آناتومی بالینی مواجهه با بیمار در دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1399؛27(3 ):379-383. Available from: https://sid.ir/paper/409198/fa

    IEEE: کپی

    رحیم گل محمدی، و مطهره گل محمدی، “ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی در حوزه آناتومی بالینی مواجهه با بیمار در دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 27، no. 3 ، pp. 379–383، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button