مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

339
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم وتربیت اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف این مقاله, تبیین نقش استعاره در شکل متناظر و تمایز آن با برداشت صرفا ادبی و زیبایی شناختی و یا صرف الهام بخشی, به منظور افزایش دقت علمی در تعلیم وتربیت اسلامی است. برای این منظور, چنین استدلال شد که استعاره متناظر باتوجه به تکیه صرف بر متن دینی و نیز غیرانتخابی بودن کلیت و چارچوب آن می تواند بدیل مناسب رویکردهای موجود برای ارایه مبانی و اصول تعلیم وتربیت اسلامی باشد. این الگوی استعاری دارای ویژگی های محوریت علم به جای تربیت, ذکر جزییات در مقابل کلیت, پیوند توامان علم و تربیت به جای رابطه پیوستاری و نقش مبنایی در مقابل نقش تکمیلی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قصوری درگاهی، رخساره، جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره، شعبانی ورکی، بختیار، و الهی خراسانی، مجتبی. (1399). ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم وتربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 28 (دوره جدید)(47 )، 5-32. SID. https://sid.ir/paper/409315/fa

    Vancouver: کپی

    قصوری درگاهی رخساره، جاویدی کلاته جعفرآبادی طاهره، شعبانی ورکی بختیار، الهی خراسانی مجتبی. ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم وتربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1399؛28 (دوره جدید)(47 ):5-32. Available from: https://sid.ir/paper/409315/fa

    IEEE: کپی

    رخساره قصوری درگاهی، طاهره جاویدی کلاته جعفرآبادی، بختیار شعبانی ورکی، و مجتبی الهی خراسانی، “ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم وتربیت اسلامی،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 28 (دوره جدید)، no. 47 ، pp. 5–32، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409315/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button