مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی تاب آوری تحصیلی در رابطه ابعاد معنای تحصیل و استرس زندگی دانشجویی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 397 | صفحه پایان 405

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت و ضرورت استرس زندگی دانشجویی در رشته پرستاری به عنوان یکی از پرتنش ترین رشته های تحصیلی این پژوهش با هدف تعیین رابطه ابعاد معنای تحصیل و استرس زندگی دانشجویی با میانجی گری تاب آوری تحصیلی در دانشجویان رشته پرستاری انجام شد. روش ها: در این پژوهش توصیفی همبستگی, جامعه پژوهش شامل دانشجویان دانشکده پرستاری ابهر بود که از این جامعه نمونه ای به حجم212 نفر به صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بود از پرسشنامه استرس دوران دانشجویی گادزلا (Gadzella), پرسشنامه تاب آوری تحصیلی سامویلز (Samuels) و پرسشنامه معنای تحصیل هندرسون-کینگ و اسمیت (Henderson-King, Smith) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون با تحلیل مسیر بررسی و تحلیل شد. نتایج: ضریب همبستگی استرس دوران دانشجویی با معنای تحصیل آینده 28/0, یادگیری 25/0, خود30/0-, گام بعدی30/0 و فشار روانی20/0 رابطه معناداری دارد و تاب آوری تحصیلی با ابعاد حرفه 20/0, یادگیری23/0, خود24/0, گام بعدی 24/0-و فشار روانی 16/0-با تاب آوری تحصیلی رابطه معناداری دارد و بین تاب آوری تحصیلی و استرس زندگی دانشجویی ضریب همبستگی 33/0-حاصل شده است که در سطح خطای 05/0 معنادار است. نتیجه گیری: باتوجه به نتایج این پژوهش توصیه می شود تاب آوری دانشجویان را در معنایی که دانشجویان برای تحصیل قایل هستند و استرس زندگی دانشجویی مورد توجه و مد نظر قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی افراشته، مجید، حجازی، مسعود، و داودی، نازنین. (1399). نقش میانجی تاب آوری تحصیلی در رابطه ابعاد معنای تحصیل و استرس زندگی دانشجویی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 397-405. SID. https://sid.ir/paper/409737/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی افراشته مجید، حجازی مسعود، داودی نازنین. نقش میانجی تاب آوری تحصیلی در رابطه ابعاد معنای تحصیل و استرس زندگی دانشجویی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):397-405. Available from: https://sid.ir/paper/409737/fa

    IEEE: کپی

    مجید یوسفی افراشته، مسعود حجازی، و نازنین داودی، “نقش میانجی تاب آوری تحصیلی در رابطه ابعاد معنای تحصیل و استرس زندگی دانشجویی در دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 397–405، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button