مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وزن دهی گزاره های ارزشیابی اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 406 | صفحه پایان 415

چکیده

 مقدمه: در راستای بهبود نظام ارزشیابی اساتید در دانشگاه علوم پزشکی, یکی از اقدامات لازم, بهبود فرم های ارزشیابی است. با توجه به تفاوت ارزش معیارهای معمول از دیدگاه فراگیران, این مطالعه با هدف اولویت بندی و وزن دهی گزاره های ارزشیابی اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بر اساس آنتروپی شانون انجام شد. روش ها: مطالعه حاضر به صورت مقطعی توصیفی در دانشجویان بعد از علوم پایه دانشکده دندانپزشکی اصفهان در سال 1397-1398 انجام شد. 432 نفر از دانشجویان به صورت سرشماری به طرح وارد شدند و به میزان اهمیت گزاره های فرم های ارزشیابی رایج در سامانه ارزشیابی اساتید دانشگاه, بر اساس طیف لیکرت (خیلی مهم تا بسیار کم اهمیت) نمره دادند. جهت وزن دهی و اولویت بندی گزاره ها از روش آنتروپی شانون(Shannon) در نرم افزار اکسل, استفاده شد. میانگین نمرات اهمیت با آزمون های غیر پارامتریک مربوطه برای ارتباط با جنسیت, سال ورودی و معدل دانشجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: براساس نظرات 393 نفر از دانشجویان, در بین دروس عملی توجیه فراگیران با وزن 06269/0 و حضور به موقع استاد در محل آموزش عملی با وزن 06261/0 و در دروس نظری, ارایه مطالب درسی به صورت کاربردی با وزن 08358/0 و تسلط بر مطالب درسی با وزن 08354/0 بیش ترین وزن را به خود اختصاص داد. نتایج نشان داد در دروس عملی معیار "توجیه یادگیرنده در ابتدای آموزش عملی" و در دروس نظری معیارهای "ارایه مطالب درسی به صورت کاربردی" دارای بیش ترین اهمیت و وزن بود. نتیجه گیری: وزن های به دست آمده برای گزاره های ارزشیابی بر اساس روش شانون در ابزار ارزشیابی مربوط به دروس عملی و نظری پس از تایید پایایی می تواند در محاسبات استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، ایمانه، و خسروی، مهدی. (1399). وزن دهی گزاره های ارزشیابی اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 406-415. SID. https://sid.ir/paper/410015/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری ایمانه، خسروی مهدی. وزن دهی گزاره های ارزشیابی اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):406-415. Available from: https://sid.ir/paper/410015/fa

    IEEE: کپی

    ایمانه عسگری، و مهدی خسروی، “وزن دهی گزاره های ارزشیابی اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 406–415، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410015/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button