مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی چالش های اجرای آزمون الکترونیکی سازمان آموزش فنی وحرفه ای موردمطالعه: حوزه های اجرای خراسان شمالی و رضوی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 126

چکیده

 امروزه استفاده از ابزار ارزیابی الکترونیکی در اکثر سازمان های آموزش دولتی و غیردولتی, به ویژه در سازمان های مرتبط با آموزش های مهارتی بسیاری از کشورها پیاده سازی شده و در حال گسترش است. سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در راستای اجرایی نمودن سند راهبردی مهارت و فناوری, تمهیدات لازم برای برگزاری این نوع ارزیابی را فراهم کرده است. هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و رتبه بندی چالش های اجرای آزمون الکترونیکی سازمان آموزش فنی وحرفه ای است. روش این تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) است. در بخش کیفی, مصاحبه نیمه ساختاریافته با 10 نفر از خبرگان به کار گرفته شد و در بخش کمی از 100 پرسشنامه استفاده شد, که 92 نمونه آن عودت شد. جامعه آماری در بخش کیفی روسای ادارات و خبرگان مهارتی حوزه های سنجش و آموزش و در بخش کمی روسای مراکز سنجش و مسئولین و همکاران حوزه های اجرای آزمون الکترونیک, کارآموزان, مربیان و مدیران آموزشگاه های آزاد می باشند. روش نمونه گیری در بخش کیفی گلوله برفی و در بخش کمی طبقه ای تصادفی است. نتایج نشان داد که چالش اجرای آزمون های الکترونیک, از دیدگاه کارآموزان, مربیان و مدیران آموزشگاه های آزاد به ترتیب شامل محتوای آزمون, مسائل فنی سخت افزاری و نرم افزاری, آموزش و راهنمایی کارآموزان, پاسخگویی مسئولان برگزاری, نگرش کارآموزان, فضای فیزیکی اجرای آزمون و امکانات و تجهیزات محل برگزاری است. همچنین از دیدگاه همکاران حوزه سنجش و ارزشیابی الکترونیکی چالش ها به ترتیب شامل مسائل فنی آزمون, پشتیبانی نیروهای ستادی, سواد دیجیتالی کارآموزان, میزان تخصیص بودجه برای به روزرسانی و تعمیر زیرساخت ها, انگیزش کارکنان و هماهنگی و برنامه ریزی اجرا بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، نسیبه، پاک سرشت، منصوره، طالبیان، امیر، و بهنامه، دانیال. (1396). شناسایی و رتبه بندی چالش های اجرای آزمون الکترونیکی سازمان آموزش فنی وحرفه ای موردمطالعه: حوزه های اجرای خراسان شمالی و رضوی. مهارت آموزی، 5(22 )، 105-126. SID. https://sid.ir/paper/410146/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده نسیبه، پاک سرشت منصوره، طالبیان امیر، بهنامه دانیال. شناسایی و رتبه بندی چالش های اجرای آزمون الکترونیکی سازمان آموزش فنی وحرفه ای موردمطالعه: حوزه های اجرای خراسان شمالی و رضوی. مهارت آموزی[Internet]. 1396؛5(22 ):105-126. Available from: https://sid.ir/paper/410146/fa

    IEEE: کپی

    نسیبه حسن زاده، منصوره پاک سرشت، امیر طالبیان، و دانیال بهنامه، “شناسایی و رتبه بندی چالش های اجرای آزمون الکترونیکی سازمان آموزش فنی وحرفه ای موردمطالعه: حوزه های اجرای خراسان شمالی و رضوی،” مهارت آموزی، vol. 5، no. 22 ، pp. 105–126، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button