مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان پزشکی از ارائه درس روماتولوژی به دو شیوه ی آموزش حضوری و آموزش ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 318 | صفحه پایان 325

چکیده

 مقدمه: در حال حاضر روش تدریس سنتی برای آموزش های همگانی و دانشگاهی کافی به نظر نمی رسد. نارسایی هایی که در آموزش های الکترونیکی برخط محض وجود دارد, این روزها نهادهای آموزشی گوناگون را به سمت رویکرد آموزشی ترکیبی سوق داده است. مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دو روش آموزش حضوری و آموزش ترکیبی در درس روماتولوژی انجام شد. روش ها: این پژوهش یک مطالعه ی نیمه تجربی است. جمعیت مطالعه دانشجویان رشته پزشکی دوره مقدماتی در نیمسال دوم 98-97 بودند. تعداد140 نفر به روش نمونه گیری به صورت تمام شماری وارد مطالعه شدند و به دو گروه 70 نفری آموزش حضوری و 70 نفری گروه آموزش ترکیبی تقسیم شدند. ابزار رضایت سنجی پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود که پس از تایید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. میزان یادگیری با استفاده از آزمون چهار گزینه ای پایان ترم بررسی شد. برای مقایسه میانگین گروه ها از آزمون T مستقل استفاده گردید. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره رضایت در گروه به شیوه ترکیبی برابر 04/10± 37/72 (از مجموع90نمره)و میانگین نمره رضایت مندی در گروه آموزش به شیوه حضوری برابر 9/9± 81/66 بود. اختلاف بین دو گروه معنادار بود (04/0p<, 29/3t=). میانگین و انحراف معیارنمره آزمون پایان ترم در گروه آموزش حضوری 13/4± 73/15 و در گروه آموزش ترکیبی 08/5± 49/17 و به طور معناداری بیش تر از گروه آموزش به شیوه حضوری بود (02/0<, 24/2t=p). نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که میزان رضایت مندی و یادگیری در گروه آموزش به شیوه ترکیبی به طور معنا داری بیش تر از گروه آموزش به شیوه حضوری است. پیشنهاد می گردد با توجه به محاسن رویکرد یادگیری ترکیبی در کسب رضایت و یادگیری فراگیران, از این رویکرد برای طراحی و اجرا فرصت های یاددهی و یادگیری استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خشنودی فر، مهرنوش، متقی، پیمان، و قادری قهفرخی، محمدرضا. (1399). میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان پزشکی از ارائه درس روماتولوژی به دو شیوه ی آموزش حضوری و آموزش ترکیبی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 318-325. SID. https://sid.ir/paper/410423/fa

    Vancouver: کپی

    خشنودی فر مهرنوش، متقی پیمان، قادری قهفرخی محمدرضا. میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان پزشکی از ارائه درس روماتولوژی به دو شیوه ی آموزش حضوری و آموزش ترکیبی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):318-325. Available from: https://sid.ir/paper/410423/fa

    IEEE: کپی

    مهرنوش خشنودی فر، پیمان متقی، و محمدرضا قادری قهفرخی، “میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان پزشکی از ارائه درس روماتولوژی به دو شیوه ی آموزش حضوری و آموزش ترکیبی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 318–325، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410423/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button