مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و دسته بندی چالشهای حرکت استراتژیک محصول محوری به خدمات محوری در شرکت های تولیدکننده

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 159

چکیده

 امروزه شرکت­ های تولیدی, تلاش می کنند با استفاده از راه حل­ های یکپارچه خدمات-محصول ترکیبی, موقعیت راهبردی خود را نزد مشتریان, بازتعریف نمایند تا از مزایای ارائه خدمات دوره عمر محصول, بهره مند شوند. هدف پژوهش, معرفی پدیده خدمات محوری و ارائه روشی جهت شناسایی و دسته بندی چالش­ های اتخاذ استراتژی خدمات محوری در صنعت تولید تجهیزات سنگین است. برای جمع آوری داده ها, از مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 13 نفر از خبرگان صنعت و جهت تحلیل داده­ ها و استخراج نتایج, از روش تحلیل مضمون, استفاده شده است. با توجه به ناشناخته بودن فرآیند خدمات محوری در شرکت­ های داخلی و ضرورت ایجاد یک منبع دانشی غنی, یک مطالعه ساختارمند از مبانی نظری پژوهش انجام و با استفاده از روش تحلیل تم, یک ساختار اولیه از چالش­ ها مشتمل بر373 نکته کلیدی, 41 تم فرعی و 9 تم اصلی ایجاد شد, که در مصاحبه و تحلیل نتایج, مورد استفاده قرار گرفت. نتایج مصاحبه­ ها, بیانگر الگویی با 262 نکته کلیدی, 44 تم فرعی و 10 تم اصلی از چالش­ های توسعه خدمات محوری در صنعت تولید است. چالش­ های اصلی شامل: فرهنگ خدمات, مدیریت مشتری, انواع محصول-خدمت قابل ارائه, ارزش, قراردادها, سیستم تحویل خدمات, شبکه تأمین, مدیریت ریسک و تغییرات محیط اقتصادی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مفاخری، خدیجه، سعیدنیا، حمیدرضا، و بدیع زاده، علی. (1399). شناسایی و دسته بندی چالشهای حرکت استراتژیک محصول محوری به خدمات محوری در شرکت های تولیدکننده. مطالعات مدیریت راهبردی، 11(41 )، 139-159. SID. https://sid.ir/paper/410596/fa

    Vancouver: کپی

    مفاخری خدیجه، سعیدنیا حمیدرضا، بدیع زاده علی. شناسایی و دسته بندی چالشهای حرکت استراتژیک محصول محوری به خدمات محوری در شرکت های تولیدکننده. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1399؛11(41 ):139-159. Available from: https://sid.ir/paper/410596/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه مفاخری، حمیدرضا سعیدنیا، و علی بدیع زاده، “شناسایی و دسته بندی چالشهای حرکت استراتژیک محصول محوری به خدمات محوری در شرکت های تولیدکننده،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 11، no. 41 ، pp. 139–159، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410596/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button