مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درس آموخته های حاصل از استقرار سامانه تلفنی پاسخگوی مردمی در بحران همه گیری کووید-19 در ایران: 1399

صفحات

 صفحه شروع 306 | صفحه پایان 319

چکیده

 مقدمه هدف این مطالعه, بررسی درس آموخته های حاصل از استقرار سامانه تلفنی 4030 از دیدگاه مدیران و مشاوران پاسخگو بود. روش کار در این مطالعه کیفی در قالب تحلیل محتوا به بررسی دیدگاه های مشاوران (21 نفر) و مدیران برنامه (5 نفر) پرداختیم. با استفاده از لیست مشخصات, مشاوران از استان های کشور انتخاب شدند. مصاحبه ها یک ماه بعد از راه اندازی سامانه 4030 و طی دو هفته به صورت تلفنی انجام شد و با کسب اجازه از مصاحبه شوندگان ضبط و بلافاصله پیاده شد. داده ها در نرم افزار OpenCode4. 2 و در چارچوب CFIR تحلیل شد. یافته ها: نظرات شرکت کنندگان در قالب 220 کد معنایی تعریف شد و در قالب 5 حیطه: 1) ویژگی های برنامه؛ 2) محیط درونی برنامه؛ 3) محیط بیرونی برنامه؛ 4) ویژگی های افراد درگیر در برنامه؛ و 5) روند اجرای برنامه طبقه بندی و توصیف شد. نتیجه گیری: برنامه ریزی های اولیه, فرآیند جذب, ارزیابی و آموزش های اولیه و دوره ای اهمیت ویژه ای داشتند که به دلیل تعجیل در شروع به کا ر سامانه, به طور مناسبی انجام نشد. تعامل داخلی (بین افراد, مدیران و مسیولان سامانه) و تعاملات با سایر سازمان های هم هدف در زمان انجام مطالعه ضعیف بود. از دیدگاه مدیران اجرایی, مشارکت به معنای واقعی (مشارکت در تمامی سطوح برنامه ریزی, اجرا, ارزشیابی و تصمیم گیری) به درستی انجام نشد و همین امر مانع بزرگی بر سر راه بسیاری از فرآیندها و اقدامات مدیریتی و اجرایی سطوح میانی بود. به نظر می رسد لازم بود با شروع اعلام همه گیری در چین و احتمال شیوع در سایر کشورها, برنامه ریزی های اولیه, بسترسازی, منابع انسانی و سایر فرآیندها با دقت بیشتری انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آشورخانی، مهناز، میرزانیا، مرجان، ملکی، مصطفی، تقدیسی، محمدحسین، و شکیبازاده، الهام. (1399). درس آموخته های حاصل از استقرار سامانه تلفنی پاسخگوی مردمی در بحران همه گیری کووید-19 در ایران: 1399. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 23(3 (پیاپی 90) )، 306-319. SID. https://sid.ir/paper/411345/fa

    Vancouver: کپی

    آشورخانی مهناز، میرزانیا مرجان، ملکی مصطفی، تقدیسی محمدحسین، شکیبازاده الهام. درس آموخته های حاصل از استقرار سامانه تلفنی پاسخگوی مردمی در بحران همه گیری کووید-19 در ایران: 1399. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1399؛23(3 (پیاپی 90) ):306-319. Available from: https://sid.ir/paper/411345/fa

    IEEE: کپی

    مهناز آشورخانی، مرجان میرزانیا، مصطفی ملکی، محمدحسین تقدیسی، و الهام شکیبازاده، “درس آموخته های حاصل از استقرار سامانه تلفنی پاسخگوی مردمی در بحران همه گیری کووید-19 در ایران: 1399،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 23، no. 3 (پیاپی 90) ، pp. 306–319، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411345/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button