Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

233
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

451
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه معلمان در ارتباط با نقش روش آموزش باورهای دینی بر سلامت روان دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان بابلسر

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 106

چکیده

 سابقه و هدف: با وجود پژوهش های ارزنده در حوزه دین و سلامت, در زمینه بررسی سلامت روان با روش های آموزش آموزه های دینی پژوهش چندانی انجام نشده است. یکی از پیامدهای احتمالی استفاده از روش های نامناسب در آموزش باورهای دینی, آسیب به سلامت روان فرد است. هدف پژوهش حاضر, بررسی دیدگاه معلمان درباره نقش روش های آموزش باورهای دینی بر سلامت روان دانش آموزان متوسطه اول شهرستان بابلسر است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل معلمان مدارس دخترانه متوسطه اول شهرستان بابلسر است که طبق جدول مورگان 100 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه بود که ضریب آلفای کرونباخ آن 911/0 برآورد شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آماره های توصیفی و آزمون رگرسیون تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: این تحقیق نشان داد بر اساس دیدگاه معلمان, روش های آموزش باورهای دینی (روش های قصه گویی, استدلالی, نمایشی و تمثیلی) بر سلامت روان دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان بابلسر مثبت و معنادار است. روش های آموزش باورهای دینی, 74 درصد بر سلامت روان دانش آموزان تاثیر دارد. استنتاج: نتایج پژوهش نشان می دهد تبلیغ و ترویج آموزه های دینی در چارچوب خاصی می تواند تحقق یابد که در صورت رعایت نکردن آن نتیجه ای حاصل نمی شود و ممکن است گاهی نتیجه عکس داشته باشد. نتایج آزمون ها نیز نشانگر همین مطلب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقاجانی کاسگری، خدیجه، مهدوی آزادبنی، رمضان، و قاسمی طوسی، محمداسماعیل. (1399). بررسی دیدگاه معلمان در ارتباط با نقش روش آموزش باورهای دینی بر سلامت روان دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان بابلسر. دین و سلامت، 8(1 )، 99-106. SID. https://sid.ir/paper/411427/fa

    Vancouver: کپی

    آقاجانی کاسگری خدیجه، مهدوی آزادبنی رمضان، قاسمی طوسی محمداسماعیل. بررسی دیدگاه معلمان در ارتباط با نقش روش آموزش باورهای دینی بر سلامت روان دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان بابلسر. دین و سلامت[Internet]. 1399؛8(1 ):99-106. Available from: https://sid.ir/paper/411427/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه آقاجانی کاسگری، رمضان مهدوی آزادبنی، و محمداسماعیل قاسمی طوسی، “بررسی دیدگاه معلمان در ارتباط با نقش روش آموزش باورهای دینی بر سلامت روان دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان بابلسر،” دین و سلامت، vol. 8، no. 1 ، pp. 99–106، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا