مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط اخلاق حرفه ای با هوش معنوی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 338 | صفحه پایان 348

چکیده

 رعایت اخلاق حرفه ای مبتنی بر هوش معنوی, زمینه ساز رفاه و رضایتمندی بیماران است. این مطالعه با هدف تعیین ارتباط اخلاق حرفه ای و هوش معنوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1397 انجام شده است. در این مطالعه ی توصیفی هم بستگی, 150 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در سال آخر پزشکی, به صورت سرشماری, وارد مطالعه شدند. ابزار استفاده شده, پرسش نامه های هوش معنوی و اخلاق حرفه ای بود. داده ها با SPSSنسخه ی 22 و با استفاده از آزمون تی مستقل, تحلیل واریانس یک طرفه و ضریب هم بستگی پیرسون, تجزیه و تحلیل شد. میانگین و انحراف معیار نمره ی اخلاق حرفه ای 2/6± 72/57 و هوش معنوی دانشجویان 3/12± 97/73 بود. کمترین نمره ی اخلاق حرفه ای, در حیطه ی مسئولیت پذیری و بیشترین آن, همدردی با دیگران بود؛ همچنین, رابطه ی مثبت معنی داری بین نمره ی اخلاق حرفه ای با هوش معنوی دانشجویان وجود داشت (001/0=P). این بدان معناست که با آموزش و تقویت هوش معنوی دانشجویان در طول تحصیل, می توان انتظار داشت اخلاق حرفه ای آن ها در طی کار بالینی و ارتباط حرفه ای با بیمار افزایش یابد. به این منظور, تاکید استادان بر جنبه های آموزش های کاربردی اخلاقی, خصوصا, طی آموزش بالینی و همچنین, تکریم الگوهای معنوی, به عنوان شالوده ی آموزش اخلاق, در طی تحصیل دانشجویان, امری ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دادرس، فیروزه، و نوحی، عصمت. (1398). ارتباط اخلاق حرفه ای با هوش معنوی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, در سال 1397. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 12(1 )، 338-348. SID. https://sid.ir/paper/411564/fa

    Vancouver: کپی

    دادرس فیروزه، نوحی عصمت. ارتباط اخلاق حرفه ای با هوش معنوی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, در سال 1397. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1398؛12(1 ):338-348. Available from: https://sid.ir/paper/411564/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه دادرس، و عصمت نوحی، “ارتباط اخلاق حرفه ای با هوش معنوی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان, در سال 1397،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 12، no. 1 ، pp. 338–348، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411564/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button