مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی دو روش آموزش به روش سخنرانی با آموزش ترکیبی در ارتقای سطوح شناختی دانشجویان پزشکی مقطع بالینی

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 286

چکیده

 مقدمه: با پیشرفت تکنولوژی تمایل به استفاده از روش های تلفیقی فراگیرمدار از قبیل کلاس وارونه افزایش یافته است. این پژوهش با هدف بررسی مقایسه ای نمرات دو گروه روش تلفیقی کلاس وارونه-شبیه سازی موقعیت و روش سخنرانی درارتقای سطوح شناختی آموزش دانشجویان پزشکی انجام شد. روش ها: این مطالعه شبه تجربی دو گروهی پیش آزمون-پس آزمون, بر روی 120دانشجوی پزشکی عمومی مقطع بالینی در نیمه اول سال 98 در بخش زنان بیمارستان امام رضا مشهد اجرا شد. پس از انجام پیش آزمون در رابطه با خونریزی سه ماهه سوم بارداری, در گروه تجربی لینک محتوای آموزشی در قالب فیلم از طریق سامانه مجازی گروه در دسترس دانشجویان قرار گرفت. پس از یک هفته, کلاسی در قالب شبیه سازی موقعیت با موضوع مرتبط تشکیل شد. در گروه شاهد روش تدریس سخنرانی بود. یک هفته بعد از ارایه کلاس در هر دو گروه, پس آزمون در قالب شبیه سازی موقعیت و به منظور سنجش 4 سطح از سطوح شناختی بلوم) ازدانشجویان به عمل آمد. در نهایت مقایسه تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون با استفاده آزمون تی زوجی انجام شد. نتایج: میانگین تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون در گروه روش ترکیبی در چهار سطح دانش, درک, کاربرد و تحلیل به ترتیب 6/1± 46/8, 4/1± 10/5, 2/1± 86/5, 9/0± 86/8(ازمجموع50نمره) ودر گروه تدریس به روش سخنرانی به ترتیب (1/2± 95/4, 5/1± 35/3, 1/1± 91/2, 8/1± 86/5) بود. تفاوت معنادار در هر چهار سطح بلوم بین دو روش آموزشی وجود داشت (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قمیان، نیره، و معین درباری، سمیه. (1399). مقایسه ی دو روش آموزش به روش سخنرانی با آموزش ترکیبی در ارتقای سطوح شناختی دانشجویان پزشکی مقطع بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 279-286. SID. https://sid.ir/paper/412227/fa

    Vancouver: کپی

    قمیان نیره، معین درباری سمیه. مقایسه ی دو روش آموزش به روش سخنرانی با آموزش ترکیبی در ارتقای سطوح شناختی دانشجویان پزشکی مقطع بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):279-286. Available from: https://sid.ir/paper/412227/fa

    IEEE: کپی

    نیره قمیان، و سمیه معین درباری، “مقایسه ی دو روش آموزش به روش سخنرانی با آموزش ترکیبی در ارتقای سطوح شناختی دانشجویان پزشکی مقطع بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 279–286، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button