مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل اثربخشی یادگیری مبتنی بر مساله بر پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 429 | صفحه پایان 440

چکیده

 مقدمه: وجود تحقیقات متعدد و گاه متناقض در حوزه یادگیری مبتنی بر مساله و پیشرفت تحصیلی لزوم انجام یک پژوهش ترکیبی در این حوزه را مورد تاکید قرار می دهد. این پژوهش به روش فراتحلیل با هدف تعیین اندازه اثر ترکیبی تاثیر یادگیری مبتنی بر مساله با پیشرفت تحصیلی انجام گرفت. روش ها: هدف این پژوهش, فراتحلیل مطالعات انجام گرفته در زمینه ی تاثیر یادگیری مبتنی بر مساله بر پیشرفت تحصیلی است. برای فراتحلیل از رویکرد (هانتز و اشمیت) استفاده شده است. از بین 36 مطالعه شناسایی شده, 23 مطالعه وارد تحلیل شد. در پایگاه های اطلاعاتی تخصصی ایران و جهان شامل (isc, iranmedex, Noormags, SID, Magiran, irandoc, PubMed, EBSCO, worldcat, sciencedirect, Springer, ProQuest and google scholar) بین سال های 2020-2007 یافته ها و اطلاعات موردنظر جهت دستیابی به هدف پژوهش مورد واکاوی قرار گرفت. نتایج: بررسی مطالعات حاکی از آن است که یادگیری مبتنی بر مساله بر پیشرفت تحصیلی موثر است. اندازه اثر 90/0 بر اساس معیار کوهن بسیار زیاد ارزیابی می شود و به طور کلی استفاده از یادگیری مبتنی بر مساله باعث پیشرفت تحصیلی می شود و در نتیجه ی آن انتقال یادگیری به جهان خارج افزایش می یابد. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش می تواند راه گشای تحقیقات در حوزه یادگیری و روش تدریس در آینده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، فیروز، و باردل، محمد. (1399). فراتحلیل اثربخشی یادگیری مبتنی بر مساله بر پیشرفت تحصیلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 429-440. SID. https://sid.ir/paper/412235/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فیروز، باردل محمد. فراتحلیل اثربخشی یادگیری مبتنی بر مساله بر پیشرفت تحصیلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):429-440. Available from: https://sid.ir/paper/412235/fa

    IEEE: کپی

    فیروز محمودی، و محمد باردل، “فراتحلیل اثربخشی یادگیری مبتنی بر مساله بر پیشرفت تحصیلی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 429–440، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412235/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button