مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

279
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتبار و اطمینان بخشی برنامه ریزی تلفیقی در یادگیری معنادار

صفحات

 صفحه شروع 265 | صفحه پایان 275

کلیدواژه

برنامه ریزی تلفیقی(یک پارچه)Q1
نظریه میان رشته ای (تلفیقی)Q1

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اعتبار و اطمینان بخشی برنامه ریزی تلفیقی در یادگیری معنادار بود. مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر پایه چهارم متوسطه منطقه 14 آموزش و پرورش تهران در سال تحصیلی 91-90 است. یافته ها: یافته ها نشان داد آموزش بین رشته ای به یادگیری معنا می بخشد. در رویکرد رشته ای یا موضوعی, دانش آموزان نمیتوانند از تجربه های خود در مدرسه و یا در زندگی واقعی استفاده کنند از این رو برنامه درسی تلفیقی و میان رشته ای ارایه شده است. با نگرش های تازه ای که در سال های اخیر در برنامه های تعلیم و تربیت کشورها ایجاد شده, متخصصان تعلیم و تربیت با شکستن مرزهای سنتی به برنامه ریزی تلفیقی روی آورده اند. جهت گیری های میان رشته ای در مطالعات علمی در آینده دیگر نه یک انتخاب, که یک اجبار و الزام خواهد بود. نتیجه گیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از اثربخشی روش تدریس مبتنی بر برنامه ریزی تلفیقی یا میان رشته ای نسبت به روش رشته ای و موضوعات مجزا بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سمیعی، فاطمه، و نعمان اف، منصور. (1397). اعتبار و اطمینان بخشی برنامه ریزی تلفیقی در یادگیری معنادار. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 2(4 )، 265-275. SID. https://sid.ir/paper/412463/fa

    Vancouver: کپی

    سمیعی فاطمه، نعمان اف منصور. اعتبار و اطمینان بخشی برنامه ریزی تلفیقی در یادگیری معنادار. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1397؛2(4 ):265-275. Available from: https://sid.ir/paper/412463/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه سمیعی، و منصور نعمان اف، “اعتبار و اطمینان بخشی برنامه ریزی تلفیقی در یادگیری معنادار،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 2، no. 4 ، pp. 265–275، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412463/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا