مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

414
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل اخلاقی عملکرد کارکنان بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان لقمان، در فرایند پذیرش بیمار

صفحات

 صفحه شروع 550 | صفحه پایان 570

چکیده

 بررسی میزان سازگاری فرایند پذیرش بیمار با موازین اخلاقی حرفه ای, نقشی بسزا در کاهش رخنه های رفتاری کادر درمانی و افزایش رضایتمندی بیماران دارد؛ ازاین رو, بر آن هستیم تا با واکاوی فرایند پذیرش بیمار در بخش آی سی یو و شناسایی رخنه های عملکردی کارکنان آن, زمینه ی تعالی هرچه بیشتر خدمت رسانی در آن را فراهم کنیم. پژوهش حاضر, مطالعه ای کیفی است که با مصاحبه ی عمیق با 28 نفر از کارکنان بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان لقمان, در بازه ی زمانی زمستان 1396 انجام شده است. اطلاعات مورد نظر, جمع آوری و داده ها با کدگذاری باز, گزینشی و محوری تحلیل شده اند. پژوهش حاضر نشان می دهد که شش مقوله ی «به کارگیری افراد فاقد صلاحیت حرفه ای کافی», «اثرگذاری سلیقه های شخصی در روابط حرفه ای», «انتظارهای غیرمنطقی», «نداشتن مهارت های ارتباطی», «بی توجهی به امکان پذیرش بیمار جدید» و «فعالیت در دیگر مراکز درمانی», وضعیت عملکردی کارکنان بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب را توضیح می دهند. از مجموع آنچه گذشت, چنین به دست می آید که «نبود حساسیت اخلاقی نسبت به حرفه و اهمیت آن» در کارکنان بخش آی سی یو, به عنوان پدیده ی مرکزی ناشی از نادیده انگاری اهمیت تدوین فرایندهای شفاف برای فعالیت های مختلف در بخش آی سی یو و نداشتن تربیت حرفه ای کارکنان است. این امر سبب می شود تا برخی از کارکنان بخش آی سی یو بکوشند از اجرای موازین تعریف شده, چشم پوشی و به شکل غیررسمی و سلیقه ای, رفتارشان را تنظیم کنند که مهم ترین پیامد آن, کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی در آن بخش است. گفتنی است این ارزیابی را نمی توان به همه ی کارکنان این بخش تعمیم داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری توکلی، سعید، حاجی اسماعیلی، محمدرضا، رضایی میرقائد، امیدوار، و ناطقی نیا، سعیده. (1398). تحلیل اخلاقی عملکرد کارکنان بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان لقمان, در فرایند پذیرش بیمار. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 12(1 )، 550-570. SID. https://sid.ir/paper/412687/fa

    Vancouver: کپی

    نظری توکلی سعید، حاجی اسماعیلی محمدرضا، رضایی میرقائد امیدوار، ناطقی نیا سعیده. تحلیل اخلاقی عملکرد کارکنان بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان لقمان, در فرایند پذیرش بیمار. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1398؛12(1 ):550-570. Available from: https://sid.ir/paper/412687/fa

    IEEE: کپی

    سعید نظری توکلی، محمدرضا حاجی اسماعیلی، امیدوار رضایی میرقائد، و سعیده ناطقی نیا، “تحلیل اخلاقی عملکرد کارکنان بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان لقمان, در فرایند پذیرش بیمار،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 12، no. 1 ، pp. 550–570، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412687/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button