مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

301
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

430
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت عوامل موثر بر ارتقاء فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه های مقطع متوسطه نظری شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 178 | صفحه پایان 188

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف « بررسی وضعیت عوامل موثر بر ارتقاء فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه های مقطع متوسطه نظری شهر تهران » می باشد که از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. مواد و روش ها: جامعه آماری شامل کلیه دبیران و کارکنان اداری مدارس دوره دوم متوسطه نظری دخترانه و پسرانه شهر تهران می باشند که بر اساس آخرین آمار سال 1397 شامل 9878 نفرمی باشند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته شامل 42 گویه و 14 مولفه می باشد که با توجه به بکارگیری آزمون تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی از طریق روایی سازه ای مورد تأیید واقع شده است. پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ 911/0 محاسبه گردید. یافته ها: نتایج حاصل از اجرای پژوهش نشان داد, از 42 گویه اندازه گیری شده در پرسشنامه, ارزش ویژه 12 عامل بیشتر از یک است. از این رو, در مجموع با استفاده از چرخش متعامد از نوع وریماکس 12 عامل ( سازمان یادگیرنده, تعهد سازمانی, ابتکار, ریسک پذیری, هدایت, انسجام, حمایت مدیریت, هویت, فرهنگ پاسخگویی, نظام پاداش, تعارض و ارتباطات ) در 38 گویه استخراج شده است که در مجموع این 12 عامل بر روی هم 454/83 درصد از واریانس فرهنگ نوآوری را تبیین می کنند. نتیجه گیری: نتایج حاصل از اجرای آزمون ساختاری و مدل نهایی فرهنگ نوآوری نشان داد, بالاترین ضریب مسیر مربوط به مولفه سازمان یادگیرنده بوده با ضریب مسیر89/0 و در جایگاه دوم مولفه ابتکار با ضریب مسیر 84/0 و در جایگاه سوم مولفه ریسک پذیری قرار دارد با ضریب مسیر 81/0 و در جایگاه چهارم مولفه مدیریت تعارض با ضریب مسیر 79/0 قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلبان، جواد، و رزقی شیرسوار، هادی. (1399). بررسی وضعیت عوامل موثر بر ارتقاء فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه های مقطع متوسطه نظری شهر تهران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(3 )، 178-188. SID. https://sid.ir/paper/412758/fa

    Vancouver: کپی

    گلبان جواد، رزقی شیرسوار هادی. بررسی وضعیت عوامل موثر بر ارتقاء فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه های مقطع متوسطه نظری شهر تهران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(3 ):178-188. Available from: https://sid.ir/paper/412758/fa

    IEEE: کپی

    جواد گلبان، و هادی رزقی شیرسوار، “بررسی وضعیت عوامل موثر بر ارتقاء فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه های مقطع متوسطه نظری شهر تهران،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. 3 ، pp. 178–188، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412758/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا