Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

318
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت برنامه کارآموزی رشته بهداشت عمومی براساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 20

چکیده

 مقدمه: رشته بهداشت عمومی شاخه اساسی علوم بهداشتی است که دانش آموختگان آن, مسئولیت تامین, حفظ و ارتقای سلامت جامعه را به عهده می گیرند. هدف این مطالعه, بهبود کیفیت و ارزیابی برنامه کارآموزی رشته بهداشت عمومی با استفاده از الگوی CIPP بود. روش کار: این مطالعه طولی, به روش تمام شماری, در سال 1398 بر روی 38 نفر از دانشجویان و مربیان رشته بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام شد. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه مشخصات دموگرافیک و الگوی ارزشیابی براساس مدل CIPP بود. برای تحلیل داده ها, از شاخص های توصیفی برای متغیرهای کمی و کیفی و همچنین در هریک از فازهای مطالعه, از آزمون تی مستقل برای بررسی تفاوت میانگین ها در گروه ها و در نرم افزار SPSS23 استفاده شد. نتایج: بین دیدگاه دانشجویان پیوسته و ناپیوسته و همچنین دیدگاه دانشجویان و مربیان برنامه کارآموزی در ارزیابی کیفیت برنامه کارآموزی در فازهای مطالعه تفاوت معناداری وجود نداشت(P >0. 05). دریافت بازخورد از دانشجویان, نگاهی ویژه به دفترچه فعالیتهای عملی, استفاده از تجهیزات کمک آموزشی, انجام مهارت های عملی و همچنین تعیین مدت زمان مناسب جهت ارائه برنامه کارآموزی از جمله نکاتی است که می بایست مورد توجه تصمیم گیرندگان و مسئولین طراحی و اجرای برنامه کارآموزی قرار گیرد. نتیجه گیری: در هر کدام از فازهای مطالعه, ارزشیابی با استفاده از الگوی CIPP, موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت کارآموزی از دیدگاه دانشجویان و مربیان شد. مدل ارزیابی CIPP این پتانسیل را دارد که سیاستگذاران و ذینفعان را برای اجرای اصلاحات در یک برنامه آموزشی, به منظور تصمیم گیری آگاهانه هدایت کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، علیرضا، خادمی، جواد، خطیرنامنی، زهرا، رفیعی، نرگس، میرکریمی، سیدکمال الدین، چرکزی، عبدالرحمن، لطفی، منصوره، و سهرابی، معصومه. (1400). ارزیابی کیفیت برنامه کارآموزی رشته بهداشت عمومی براساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی گلستان. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(2 )، 6-20. SID. https://sid.ir/paper/412768/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری علیرضا، خادمی جواد، خطیرنامنی زهرا، رفیعی نرگس، میرکریمی سیدکمال الدین، چرکزی عبدالرحمن، لطفی منصوره، سهرابی معصومه. ارزیابی کیفیت برنامه کارآموزی رشته بهداشت عمومی براساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی گلستان. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(2 ):6-20. Available from: https://sid.ir/paper/412768/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حیدری، جواد خادمی، زهرا خطیرنامنی، نرگس رفیعی، سیدکمال الدین میرکریمی، عبدالرحمن چرکزی، منصوره لطفی، و معصومه سهرابی، “ارزیابی کیفیت برنامه کارآموزی رشته بهداشت عمومی براساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی گلستان،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 2 ، pp. 6–20، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412768/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا