مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر حرفه ای گرایی اساتید بالینی بر اعتمادسازی میان دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 178

چکیده

 مقدمه مهارت و دانش بالینی, مهارت های ارتباطی قابل قبول و درک صحیح اخلاق, اساس حرفه ای گرایی را تشکیل می دهند. هرچند حرفه ای گرایی در اقدامات پزشکی ضروری است, اما کمی کردن آن آسان نمی باشد. در مطالعه ی حاضر, نظر دستیاران آموزشی درباره ی رفتارهای حرفه ای گرایی اساتیدشان مورد بررسی قرار گرفت. روش کار مطالعه ی توصیفی-مقطعی حاضر در سال 1392 در دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده روی دستیاران تخصصی و فوق تخصصی انجام گرفت. داده ها با استفاده از پرسش نامه ی سنجش حرفه ای گرایی آموزش بالینی به روش بیتون, مشتمل بر چهار حوزه, جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده با استفاده از روش آماری استنباطی-توصیفی مقایسه و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ (88/. ≤ ), به عنوان معیار پایایی, سنجش شد. همچنین, سنجش روایی با استفاده از آزمون های آماری ضریب همبستگی و کای اسکور انجام شد. یافته ها نمره ی حرفه ای گرایی اساتید بالینی به طور میانگین 84/28± 35/60% بود و از نظر دستیاران و فلوشیپ ها, 44-40% از اساتید بالینی, حرفه ای گرایی مناسبی نداشتند. نتیجه گیری از نظر دستیاران, رفتار حرفه ای گرایانه ی اساتید در حد متوسط است و مصادیق حرفه ای گرایی به طور متوسط رعایت می شود. آموزش مصادیق حرفه ای گرایی به پزشکان و همین طور سایر اعضای گروه پزشکی می تواند راهکار مناسبی برای ایجاد, حفظ و ارتقای اعتماد اجتماعی در رابطه ی میان بیمار و گروه درمان باشد؛ بنابراین به مدیریت صحیح بیمار کمک شایانی نموده, نقش ارزنده ای در حفظ و ارتقای سلامت عمومی و کاهش هزینه ها ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرشاسبی، سیما، صفاری نیا، مجید، و امامی رضوی، سیدحسن. (1399). تاثیر حرفه ای گرایی اساتید بالینی بر اعتمادسازی میان دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 23(2 (89 پیاپی) )، 170-178. SID. https://sid.ir/paper/412858/fa

    Vancouver: کپی

    گرشاسبی سیما، صفاری نیا مجید، امامی رضوی سیدحسن. تاثیر حرفه ای گرایی اساتید بالینی بر اعتمادسازی میان دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1399؛23(2 (89 پیاپی) ):170-178. Available from: https://sid.ir/paper/412858/fa

    IEEE: کپی

    سیما گرشاسبی، مجید صفاری نیا، و سیدحسن امامی رضوی، “تاثیر حرفه ای گرایی اساتید بالینی بر اعتمادسازی میان دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 23، no. 2 (89 پیاپی) ، pp. 170–178، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412858/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button