مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر معنای زندگی بر بهزیستی ذهنی پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه: هدف این پژوهش بررسی میزان اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر معنای زندگی بر بهزیستی ذهنی پرستاران بود. روش کار: این مطالعه از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی و از نظر روش شناسی جزء طرح های نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش را همه پرستاران کارشناس شاغل در بیمارستان های دولتی شهر کرمانشاه در سال 1396 تشکیل دادند که از این جامعه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی ابتدا یک بیمارستان و سپس 30 نفر از پرستاران آن بیمارستان انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند. به پرستاران گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه ای (هفته ای دو جلسه) برنامه آموزشی مبتنی بر معنای زندگی ارائه شد. اعضای هر دو گروه در هر دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون پرسشنامه بهزیستی ذهنی کییز و ماگیارمو (Keyes & Margyar-moe) را تکمیل کردند. داده ها نیز با روش تحلیل کوواریانس چند متغیره بررسی شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که میانگین نمرات متغیر بهزیستی ذهنی در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل, در مرحله پس آزمون افزایش معناداری داشته است. نتیجه گیری: بنابر یافته های به دست آمده, برنامه آموزشی مبتنی بر معنای زندگی بر بهزیستی ذهنی پرستاران اثربخش بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پیرمرادی، فرزانه، احمدیان، حمزه، کرمی، جهانگیر، و یاراحمدی، یحیی. (1397). اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر معنای زندگی بر بهزیستی ذهنی پرستاران. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 36(1 )، 41-47. SID. https://sid.ir/paper/41308/fa

    Vancouver: کپی

    پیرمرادی فرزانه، احمدیان حمزه، کرمی جهانگیر، یاراحمدی یحیی. اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر معنای زندگی بر بهزیستی ذهنی پرستاران. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران[Internet]. 1397؛36(1 ):41-47. Available from: https://sid.ir/paper/41308/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه پیرمرادی، حمزه احمدیان، جهانگیر کرمی، و یحیی یاراحمدی، “اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر معنای زندگی بر بهزیستی ذهنی پرستاران،” مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، vol. 36، no. 1 ، pp. 41–47، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button