مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر دو سو توانی آموزش عالی و تحلیل قدرت هدایت-وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی تفسیری-ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 144 | صفحه پایان 158

چکیده

 یک سازمان آموزشی دو سو توان قادر به انجام هر دو بهره برداری از شایستگی های موجود و بررسی فرصت های جدید بوده و سازمان آموزشی را در افزایش کارایی و رقابت پذیری توانمند می سازند. برای این منظور ایجاد مدل های مناسب از عوامل موثر بر دو سو توانی می تواند کارایی و رقابت پذیری سازمان آموزشی ها را افزایش دهد. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر دو سو توانی آموزش عالی و تحلیل قدرت هدایت-وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی تفسیری-ساختاری با هدف طراحی و ارایه مدلی برای دو سو توانی سازمان آموزشی و تحلیل قدرت هدایت-وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی ساختاری-تفسیری بود. جامعه پژوهش را تمامی مدیران سازمان های آموزشی در شهرستان تبریز در سال 99-1398 تشکیل می دادند. نمونه این پژوهش شامل 382 نفر ازمدیران این سازمان های آموزشی بودند که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای دو مرحله ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های معتبر دارای پایایی و روایی و همچنین پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود و داده ها با روش های آمار توصیفی و استنباطی تجزیه وتحلیل شد. یافته ها ن نشان داد که عوامل ساختاری و فرآیندی به ترتیب به عنوان تاثیرگذارترین و تاثیرپذیرترین عامل بر دو سو توانی سازمان های آموزشی قلمداد می گردند. به طورکلی نتایج مطالعه نشان دهنده اهمیت مدل طراحی شده برای مدیران واحد های آموزشی شهرستان تبریز بود تا با به کارگیری آن بتوانند دو سو توانی را در واحدهای خود افزایش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علامی، فرشاد، ایران زاده، سلیمان، خدیوی، اسداله، و بوداقی خواجه نوبر، حسین. (1400). بررسی عوامل موثر بر دو سو توانی آموزش عالی و تحلیل قدرت هدایت-وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی تفسیری-ساختاری. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 144-158. SID. https://sid.ir/paper/413197/fa

    Vancouver: کپی

    علامی فرشاد، ایران زاده سلیمان، خدیوی اسداله، بوداقی خواجه نوبر حسین. بررسی عوامل موثر بر دو سو توانی آموزش عالی و تحلیل قدرت هدایت-وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی تفسیری-ساختاری. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):144-158. Available from: https://sid.ir/paper/413197/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد علامی، سلیمان ایران زاده، اسداله خدیوی، و حسین بوداقی خواجه نوبر، “بررسی عوامل موثر بر دو سو توانی آموزش عالی و تحلیل قدرت هدایت-وابستگی با استفاده از ترکیب مدلسازی تفسیری-ساختاری،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 144–158، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button