مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی-ساختاری برای تعلل ورزی آموزشی در دانشجویان پرستاری و مامایی (کاربرد تحلیل مسیر)

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 329

چکیده

تعلل ورزی آموزشی یکی از شایع ترین مشکلات در سطوح مختلف تحصیلی است. در سال های اخیر, تعلل ورزی به عنوان نوعی نقصان در خود-نظم جویی تعریف شده است. پژوهش حاضر با هدف, ارایه مدل علی-ساختاری برای تعلل ورزی آموزشی در دانشجویان پرستاری و مامایی انجام گرفت. روش پژوهش همبستگی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال آموزشی 99-1398 بود که از میان آن ها تعداد 260 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: پرسشنامه تعلل ورزی آموزشی, مقیاس اهمال کاری آموزشی, پرسشنامه راهبردهای انگیزش برای یادگیری و سنجش جهت گیری های هدف که همگی از اعتبار و پایایی قابل قبولی برخوردار بودند. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارAmos-24 استفاده گردید. یافته ها نشان داد که بین جهت گبری هدف و تعلل ورزی آموزشی (41/0=r)؛ اهمال کاری و تعلل ورزی آموزشی (57/0=r)؛ خودتنظیمی و تعلل ورزی آموزشی (59/0=r) رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین خودتنظیمی آموزشی نقش میانجی بین جهت گیری هدف و تعلل ورزی آموزشی ایفا می کند اما خودتنظیمی آموزشی نقش میانجی بین اهمال کاری آموزشی و تعلل ورزی آموزشی ایفا نمی کند. بنابراین و با توجه به یافته های به دست آمده باید دست اندرکاران دانشگاه های علوم پزشکی موضوع تعلل ورزی آموزشی دانشجویان را به طورجدی موردتوجه قرار دهند و از طریق توجه به هدف گزینی و خودتنظیمی در صدد کاهش آن برآیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدآبادی، سمیرا، حقی، احمد، حافظی، حسین، یوسف وند، مهدی، و اسکندری، ندا. (1400). ارائه مدل علی-ساختاری برای تعلل ورزی آموزشی در دانشجویان پرستاری و مامایی (کاربرد تحلیل مسیر). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 319-329. SID. https://sid.ir/paper/413200/fa

    Vancouver: کپی

    سیدآبادی سمیرا، حقی احمد، حافظی حسین، یوسف وند مهدی، اسکندری ندا. ارائه مدل علی-ساختاری برای تعلل ورزی آموزشی در دانشجویان پرستاری و مامایی (کاربرد تحلیل مسیر). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):319-329. Available from: https://sid.ir/paper/413200/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا سیدآبادی، احمد حقی، حسین حافظی، مهدی یوسف وند، و ندا اسکندری، “ارائه مدل علی-ساختاری برای تعلل ورزی آموزشی در دانشجویان پرستاری و مامایی (کاربرد تحلیل مسیر)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 319–329، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button